Запис Детальніше

Основні етапи створення підручника з української літератури в старшій школі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714336/
http://ipvid.org.ua/products/2016_2/article.php
 
Title Основні етапи створення підручника з української літератури в старшій школі
The main etapi stemmed pіdruchnika from Ukrainian literature in senior schools
 
Creator Бійчук, Галина Леонідівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
82 Literature
 
Description У статті розглядаються основні етапи створення підручника з української літератури в старшій школі, що визначають чітку систему вимог у його розробці проекту навчальної концепції, структуруванні змісту та написанні основних розділів підручника та експериментального його випробування.
Визначено вимоги, згідно з якими автор навчальної книги (підручника) має керуватися відповідними положеннями нормативної педагогіки й педагогічної психології, методики (зокрема теорії шкільного підручника), сучасного
літературознавства, знати чинні програми з предмета для всіх класів, а також враховувати вікові особливості учнів, психорозумові, пізнавальні можливості, рівень загального розвитку учнів, для яких створюється підручник.
Доведено, що ефективність і якість засвоєння учнями знань значною мірою залежать від змістового наповнення, логічності та послідовності побудови, різноманітністю і оригінальністю контролю одержаних знань, системи
завдань і запитань. Відповідно до мети, завдань та рівня підготовки учнів, підручник повинен визначати обсяг і систему, які необхідно вивчити.
Зміст підручника має забезпечувати зв’язок з життям, бути спрямованим на формування особистості школяра, розвиток його здібностей та обдарувань. Підручник повинен бути цікавим для учнів, написаний мовою, що відповідає можливостям його засвоєння учнями певної вікової категорії на належному рівні та за встановлений час, інтерпретувати навчальний зміст у доступній їм формі, містити систему завдань, об’єктивно посильних для учнів і відповідати їх рівню розвитку, попередній загальноосвітній підготовці, не допускати при цьому примітивного спрощення та наукової вульгаризації змісту.
Рівень доступності підручника повинен бути таким, щоб учень міг успішно використовувати його для самостійного вивчення навчального матеріалу; використання додаткових засобів навчання: аудіовізуальних матеріалів, компакт-дисків, наочних посібників, карт тощо.
The article deals with the main stages of creating a textbook on Ukrainian literature in high school, which define a clear system of requirements in its developing a project for a learning concept, structuring content and writing the main sections of the textbook and its experimental test.
The requirements, according to which the author of the textbook (textbook) has, is determined guided by the relevant provisions of normative pedagogy and pedagogical psychology, methodology (in particular the theory of school textbook), modern to know the current programs of the subject for all classes, and also to take into account the age characteristics of students, psycho-cognitive, cognitive opportunities, the level of general development of students for which the textbook is created.
It is proved that the efficiency and quality of learning by students of knowledge to a large extent depend on content content, logic and consistency of construction, diversity and originality of control of the acquired knowledge, system tasks and questions. According to the purpose, tasks and level of preparation of students, the textbook should determine the volume and system to be studied.
The content of the textbook should provide a connection with life, be aimed at forming the personality of the student, developing his abilities and talents. The tutorial should be of interest to students, written in that language
corresponds to the possibilities of its assimilation by students of a certain age group on At the proper level and at the set time, interpret the training content in available to them form, contain a system of tasks objectively for students and to correspond to their level of development, preliminary general education, to avoid at the same time primitive simplification and scientific vulgarisation of content.
The accessibility level of the textbook should be such that the student can successfully use it to independently study the teaching material; use of additional teaching aids: audiovisual materials, CDs, visual aids, maps, etc.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714336/19/%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96%20%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BF%D0%B8%20%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%B7%20%D1%83%D0%BA%D1%80.%D0%BB%D1%96%D1%82.pdf
- Бійчук, Галина Леонідівна (2016) The main etapi stemmed pіdruchnika from Ukrainian literature in senior schools Проблеми сучасного підручника, 17. ISSN ISSN-2411-7447(Online)