Запис Детальніше

До проблеми класифікації джерельної бази дослідження персоналії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714563/
 
Title До проблеми класифікації джерельної бази дослідження персоналії
On the problem of classification of the source base of the personality research
 
Creator Смолінчук, Л.С.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
93/94 History
 
Description У статті вивчається джерельна база дослідження персоналії, складовими якої є: автобіографії, характеристики, анкети, наукові та творчі звіти; спогади та щоденники самого педагога та інших осіб, що стосуються життєдіяльності персоналії; офіційні особисті документи (свідоцтва про народження, шлюб, документи про освіту, спогади, фотографії); майново-господарські документи, що дають змогу визначити вплив таких факторів як здоровʼя чи фінансовий стан персоналії на її життєдіяльність; приватне листування; рецензії інших осіб на педагогічну і наукову діяльність персоналії.
The source base of the personality research, which includes: autobiographies, characteristics, profiles, scientific and creative records, memoirs and diaries of an educator himself and other people regarding personality life activities; official personal documents (birth certificates, marriage certificates, education documents, memories, photographs); property and business documents that allow to determine the influence of such factors as health or financial position of a personality on his life activities; private correspondence, reviews on educational and scientific activity of a personality, is considered in the article.
 
Publisher Хмельниц. гуманіт.-пед. акад.
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714563/1/peddysk_2013_15_135.pdf
- Смолінчук, Л.С. (2013) On the problem of classification of the source base of the personality research Педагогічний дискурс (15). pp. 664-668. ISSN 2309-9127