До проблеми класифікації джерельної бази дослідження персоналії
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714563/
|
|
Title |
До проблеми класифікації джерельної бази дослідження персоналії
On the problem of classification of the source base of the personality research |
|
Creator |
Смолінчук, Л.С.
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags 93/94 History |
|
Description |
У статті вивчається джерельна база дослідження персоналії, складовими якої є: автобіографії, характеристики, анкети, наукові та творчі звіти; спогади та щоденники самого педагога та інших осіб, що стосуються життєдіяльності персоналії; офіційні особисті документи (свідоцтва про народження, шлюб, документи про освіту, спогади, фотографії); майново-господарські документи, що дають змогу визначити вплив таких факторів як здоровʼя чи фінансовий стан персоналії на її життєдіяльність; приватне листування; рецензії інших осіб на педагогічну і наукову діяльність персоналії.
The source base of the personality research, which includes: autobiographies, characteristics, profiles, scientific and creative records, memoirs and diaries of an educator himself and other people regarding personality life activities; official personal documents (birth certificates, marriage certificates, education documents, memories, photographs); property and business documents that allow to determine the influence of such factors as health or financial position of a personality on his life activities; private correspondence, reviews on educational and scientific activity of a personality, is considered in the article. |
|
Publisher |
Хмельниц. гуманіт.-пед. акад.
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714563/1/peddysk_2013_15_135.pdf
- Смолінчук, Л.С. (2013) On the problem of classification of the source base of the personality research Педагогічний дискурс (15). pp. 664-668. ISSN 2309-9127 |
|