Сучасні педагогічні технології для особистісного розвитку обдарованих старшокласників
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714791/
|
|
Title |
Сучасні педагогічні технології для особистісного розвитку обдарованих старшокласників
Modern pedagogical technologies for personal development of senior secondary school pupils Современные педагогические технологии для личностного развития одаренных старшеклассников |
|
Creator |
Федорова, Н.Ф.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів. |
|
Description |
У статті розкрито використання сучасних педагогічних технологій з метою особистісного розвитку обдарованого старшокласника, який буде в майбутньому сприяти розвитку своєї держави. Показані головні складові цих технологій. Акцентовано на педагогічній творчості головного фігуранта навчально-виховного процесу в середній освіті - вчителя. На сучасному етапі навчання він стає не носієм знань, а помічником одержувача цих знань. Особливу увагу в статті відведено формам оцінювання знань учнів. Автор дає зразок конкурентоспроможного обдарованого випускника середньої освіти.
In this article the author reveals the application of modern pedagogical technologies for the personal development of gifted senior secondary school pupils who will strengthen their state in future. The principal components of these technologies are shown. The attention of reader is focused on the pedagogical creativity of teacher who is the main participant of educational process at the secondary level. At the modern stage he is not a carrier of knowledge but an assistant for person who is getting this knowledge. The special attention is concentrated on the forms for assessment of pupils’ knowledge. The author provides the sample of competitive gifted graduate of secondary education. В статье раскрыто использование современных педагогических технологий с целью личностного развития одаренного старшеклассника, который будет в будущем способствовать развитию своего государства. Показаны главные составляющие этих технологий. Акцентировано на педагогическом творчестве главного фигуранта учебно-воспитательного процесса в среднем образовании – учителе. На современном этапе обучения он становится не носителем знаний, а помощником получателя этих знаний. Особое внимание в статье отведено формам оценивания знаний учащихся. Автор дает образец конкурентоспособного одаренного выпускника среднего образования. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714791/1/08.pdf
- Федорова, Н.Ф. (orcid.org/0000-0003-4382-4686 <http://orcid.org/0000-0003-4382-4686>) (2017) Modern pedagogical technologies for personal development of senior secondary school pupils Pedagogical innovation, ideas, reality, perspectives, 1 (18). pp. 51-62. ISSN 2413-4139 |
|