Запис Детальніше

Когнітивний компонент у структурі професійної компетенції кваліфікованого викладача машинобудівного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714851/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/3/issue/view/48/TMPO13
 
Title Когнітивний компонент у структурі професійної компетенції кваліфікованого викладача машинобудівного профілю
Cognitive component in the structure of professional competence qualified machine-building profile teacher
Когнитивный компонент в структуре профессиональной компетенции квалифицированных преподавателей машиностроительного профиля
 
Creator Ваніна, Н.М.
Котоловец, Л.О.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description Актуальним питанням роботи є проблема розвитку і саморозвитку професійної компетенції викладачів коледжів та технікумів, підвищення їх кваліфікації та принципово нове розуміння сутності професійної діяльності і професійної компетенції кваліфікованого викладача в підготовці фахівців машинобудівного профілю.
У даній статті досліджено сутність та роль когнітивного компоненту в структурі професійної компетенції кваліфікованого викладача. Визначено якими критеріями характеризується когнітивний компонент.
Проведено опитування педагогічних працівників для з’ясування стану професійної підготовки фахівців машинобудівного профілю на основі сучасних освітніх стандартів та обґрунтування умов забезпечення належного рівня якості й ефективності освітнього процесу в технікумах і коледжах.
Було розроблено діагностичну методику «Анкета для вивчення особливостей стандартизації професійної підготовки молодших спеціалістів у технікумах і коледжах за допомогою компонентів професійної компетенції викладача». Власні знання, уміння чи якості за когнітивним компонентом, що були запропоновані в анкеті потрібно було оцінити за десятибальною шкалою. У дослідженні взяли участь 92 особи, в тому числі 73 викладача навчальних закладів машинобудівного спрямування.
Аналіз отриманих даних дозволив конкретизувати рівні когнітивного компоненту в підготовці майбутніх фахівців машинобудівного профілю та визначити високу ступінь актуальності проблеми розвитку і саморозвитку професійної компетенції викладача.
Актуальным вопросом работы является проблема развития и саморазвития профессиональной компетенции преподавателей колледжей и техникумов, повышение их квалификации и принципиально новое понимание сущности профессиональной деятельности и профессиональной компетенции квалифицированного преподавателя в подготовке специалистов машиностроительного профиля.
В данной статье исследована сущность и роль когнитивного компонента в структуре профессиональной компетенции квалифицированного преподавателя. Определено какими критериям характеризуется когнитивный компонент.
Проведен опрос педагогов для выяснения состояния профессиональной подготовки специалистов машиностроительного профиля на основе современных образовательных стандартов и обоснованы условия обеспечения надлежащего уровня качества и эффективности образовательного процесса в техникумах и колледжах.
Была разработана диагностическая методика «Анкета для изучения особенностей стандартизации профессиональной подготовки младших специалистов в техникумах и колледжах с помощью компонентов профессиональной компетенции преподавателя». Собственные знания, умения или качества по когнитивному компоненту, предложенные в анкете нужно было оценить по десятибалльной шкале. В исследовании приняли участие 92 человека, в том числе 73 преподавателя учебных заведений машиностроительного направления.
Анализ полученных данных позволил конкретизировать уровень когнитивного компонента в подготовке будущих специалистов машиностроительного профиля и определить высокую степень актуальности проблемы развития и саморазвития профессиональной компетенции преподавателя.
Actual problems of work are the problem of development and self-development of professional competence of teachers of colleges and technical schools, enhancement of their qualifications and a fundamentally new understanding of the essence of professional activity and professional competence of a qualified teacher in the training of specialists in the engineering industry.
In this article the essence and role of the cognitive component in the structure of the professional competence of a qualified teacher is researched. Determined by what criteria is characterized by a cognitive component.
A survey of pedagogical workers was conducted to find out the state of professional training of specialists in the engineering industry on the basis of modern educational standards and to substantiate the conditions for ensuring an adequate level of quality and efficiency of the educational process in technical schools and colleges.
The diagnostic method "Questionnaire for studying the peculiarities of standardization of vocational training of junior specialists in technical schools and colleges was developed with the help of components of professional competence of the teacher". The own knowledge, skills or quality of the cognitive component proposed in the questionnaire was to be assessed on a ten-point scale. The study was attended by 92 people, including 73 teachers of engineering educational institutions.
The analysis of the data allowed to specify the levels of the cognitive component in the training of future specialists in the engineering industry and to determine the high degree of relevance of the problem of development and self-development of the professional competence of the teacher.
 
Publisher ТОВ «ІМА-прес»
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714851/1/%D0%92%D0%90%D0%9DI%D0%9D%D0%90_%D0%9D.%D0%9C.-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_21.11.2017%2B.pdf
- Ваніна, Н.М. and Котоловец, Л.О. (2017) Cognitive component in the structure of professional competence qualified machine-building profile teacher Теорія і методика професійної освіти (13). pp. 211-222. ISSN 2223-5752