Запис Детальніше

ПОСТУП ІДЕЙ ПРО НАСТУПНІСТЬ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ (1919-1934)

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ПОСТУП ІДЕЙ ПРО НАСТУПНІСТЬ ТРУДОВОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ (1919-1934)
DEVELOPMENT OF IDEAS OF CONTINUITY LABOR EDUCATION (1919 - 1934)
 
Creator Antypin, Eugen
 
Subject діти дошкільного та молодшого шкільного віку, ідеї виховання, наступність, трудове виховання, трудове навчання
continuity; educational ideas; labor education; preschool children; primary school age children.
 
Description У статті подано результати теоретичного узагальнення проблеми наступності трудового виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в історичній ретроспективі 1919-1934 років. Автор висвітлює погляди теоретиків та практиків освіти означеного періоду на трудове виховання як основу побудови тогочасної освітньої діяльності. В статті охарактеризовані зміни у поступі провідних ідей щодо виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в контексті практикоорієнтованого трудового навчання і виховання.
The article presents the results of theoretical synthesis the problem of continuity labor education of pre-schools and primary school aged children in a historical retrospective of 1919-1934. Investigation of this scientific problem will contribute the modern reforming processes in pre-school and primary school education. Nowadays we need to find ways to organize life-oriented study for pre-school and primary school aged children. We sure that historical and educational heritage will help to understand our opportunities and risks. Research was made on proven methodology concepts of modern Ukrainian historical and pedagogical science. Using the articles of educators published during 1919-1934, we were able to dwell on the main pedagogical ideas of the problem. System and narrative principles helps us to highlight the key ideas of continuity labor education of pre-school and primary school aged children.Author highlights the views of educational theorists and practice-men of definite period on labor education as a basis of children’s education that time. The period of 1919-1934 years, in the history of Ukrainian education, is the period of rising soviet system of education. But we understand this period like the period of transforming pre-school and primary education. This process was carried out with lots of creative ideas in labor education of pre-school and primary school aged children. The changes of development the basic ideas about the upbringing children of pre-school and primary school age in a context of practice-oriented labor education are characterized in the article.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-09-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/513
10.28925/2312-5829.2018.3-4.919
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 27 - 39
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 27 - 39
Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 27 - 39
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/513/436
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/513/177
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0