СИСТЕМА ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
СИСТЕМА ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
System of fundamentalization of professional training of future social workers on the basis of integration of innovative technologies |
|
Creator |
Rebukha, Liliya
|
|
Subject |
інтеграція інноваційних технологій; майбутній соціальний працівник; професійна освіта; система фундаменталізації професійної підготовки
integration of innovative technologies; future social worker; professional education; system of fundamentalization of professional training. |
|
Description |
У статті актуалізуються підходи до визначення фундаменталізації професійної освіти. Визначено спрямування фундаменталізації освіти (залучення у навчальний процес інноваційного суспільного досвіду, провідних досягнень людства та його інтелектуального потенціалу, направленість на цінності майбутньої професії). Досліджено основні складові системи фундаменталізації професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на засадах інтеграції інноваційних технологій. Розкрито змістове наповнення навчальних дисциплін відповідно до особистісно-орієнтованої та професійно-орієнтованої стратегій, окреслено критерії відбору змісту освіти за університетського навчання.
Approaches to the definition of the fundamentalization of professional education, which are directed at improving traditional education,are actualized in the article. The direction of the fundamentalization of education, in which gained knowledge has a great professional potential (involvement of innovative social experience, leading achievements of humanity and its intellectual potential into the educational process, focus on the values of the future profession), is determined. The main components of the system of fundamentalization of the professional training of future social workers on the basis of the integration of innovative technologies are investigated, the theories and methodologies of education, the paradigms of education, goals, content, methods, forms and means of education, educational technologies and organizational systems are described. The content of educational disciplines is revealed in accordance with personally oriented and professionally oriented training strategies that are directed at self-development of the individual and taking into account the dynamism of the professional work of the social worker and the ever-increasing changes in social work. The criteria for selecting the content of university education are outlined and their division into internal, connected with the science, and external, as universal and socially recognized, professional values is made. It is concluded that the effectiveness of the system of fundamentalization of education is determined by the unification of fundamentalization, professionalization and integration of innovative technologies into a single, holistic process, which serve as the basis for the fundamentalization of the professional training of future specialists in the socio-humanitarian sphere. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-09-08
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/527
10.28925/2312-5829.2018.3-4.63177 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 173 - 184
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 173 - 184 Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 173 - 184 2312-5829 10.28925/2312-5829.2018.3-4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/527/445
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|