САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ЯК ЧИННИК ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ
SELF-EFFICACY AS A FACTOR OF PROFESSIONALIZATION OF STUDENTS |
|
Creator |
Muzуka, Olena
|
|
Subject |
: мотивація; професіоналізація; самоефективність; саморегуляція; студентський вік; цінності.
motivation; educational-professional activity; professionalization; self-efficacy; self-regulation; student's age; values. |
|
Description |
У статті досліджуються особливості самоефективності студентів-першокурсників. Аналізується структура та можливості розвитку окремих компонентів самоефективності у навчально-професійній діяльності. Описуються результати емпіричного дослідження та робляться припущення про інтер- та інтрасуб’єктні умови для включення самоефективності у ціннісно-мотиваційні регуляційні процеси, що сприяють професіоналізації студентів.
The article deals with the peculiarities of self-efficacy of freshmen students. The structure and possibilities of development of separate components of self-efficacy in educational-professional activity are analyzed. The results of empirical research are described and and assumptions made about inter- and intra-subjective conditions for the inclusion of self-efficacy in value-motivational regulatory processes that promote the professionalization of students.According to the results of the study, first-year students are generally determined by a rather high level of self-efficacy, which is an indicator of psychological readiness for profession. The formation of professional self-efficacy is largely influenced by the conditions of the social environment and educational and professional activities. Self-efficacy is based on value experience and internal standards of activity, defines the direction and motivation of a person. In this regard, self-efficacy is one of the most important factors for the successful professionalization of students. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-09-08
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/520
10.28925/2312-5829.2018.3-4.6849721 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94 Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 83 - 94 2312-5829 10.28925/2312-5829.2018.3-4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/520/439
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|