ОБҐРУНТУВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПСИХОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ОБҐРУНТУВАННЯ ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПСИХОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
THE REASONING OF THE USAGE OF MEDIAPSYCHOLOGICAL TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF TRAINING OF STUDENTS TO THEIR PROFESSIONAL ACTIVITY |
|
Creator |
Subashkevych, Iryna
|
|
Subject |
засоби масової інформації; медіаосвіта; медіаграмотність; медіа практики; медіапсихологія; медіапсихологічні технології; медіапсихологічні чинники; професійні компетенції; цінності; ціннісно-смислова сфера.
: media; media knowledge; media practices; mediapsychological technologies; mediapsychology; mediapsychological factors; professional competence; values; value-content sphere. |
|
Description |
У статті аналізується вплив медіаосвіти, а саме розкрито теоретичні положення та подано практичні рекомендації з проблеми формування ціннісно-смислової сфери студентів педагогічних спеціальностей засобами медіапсихологічних технологій. Визначено місце медіапсихологічних технологій як чинника формування цінностей молодого покоління. Виокремлюються найбільш важливі фактори впливу медіа на формування цінностей студентської молоді.
The article deals with the importance of mediaeducation in the educational environment. The theoretical bases are grounded and some practical tips are provided concerning the problem of the formation of the value-content sphere of the students of the pedagogical field by means of mediapsychological technologies. The role of mediapsychological technologies as the factors of the formation of the value-content sphere of our young generation is outlined. The main functions of mediaeducation and mediapsychological technologies are described ( information, activation, the increase of motivation, interactive monitoring, effectiveness, impulse). The most important factors of the influence of media on the formation of values of youth are outlined. The main approaches of implementing of curricula in Ukrainian higher educational establishments are analyzed. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2018-09-08
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/528
10.28925/2312-5829.2018.3-4.22164 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128 Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 118 - 128 2312-5829 10.28925/2312-5829.2018.3-4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/528/442
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|