Запис Детальніше

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ
USE OF INTERACTIVE TECHNOLOGIES TO INCREASE STUDENT MOTIVATION LEVEL
 
Creator Biryukova, Tatyana
Shinkura, Larisa
 
Subject анкетування, інтерактивні технології, круглий стіл, мотивація.
interactive technologies; motivation; questionnaires; round table.
 
Description У статті розглядаються особливості використання інтерактивних технологій навчання для збільшення мотивації студентів до вивчення природничих дисциплін. Зроблений за допомогою програми табличного процесора графічний порівняльний аналіз зміни відповідей студентів на запитання авторської анкети до використання інтерактивних технологій та після та наголошено на зміну мотивації до навчання у відповідях другої анкети. Очевидним стає факт необхідності додаткової просвітницької роботи зі студентами на теми з історії медицини для допомоги у формування їх кінцевих цілей навчання.
The article deals with the peculiarities of the use of interactive learning technologies to increase the motivation of students of the higher medical educational institution to study medical and biological physics, which is based on the knowledge of natural sciences. A graphical comparative analysis of students' responses to questions from the author's questionnaire to the use of interactive technologies and after the graphical comparison was made with the help of the program of the table processor. The emphasis is on changing the motivation to learn in the students' answers to the second questionnaire. Obvious becomes the fact of the need for additional educational work with students on the topics of medical history to help in the formation of their ultimate learning objectives. Educational activity of students in higher educational institutions is possible, if based on motives which correspond to direct products of this activity - theoretical knowledge. Such motives are theoretical in content, educational-professional interests. If there are no such interests or they are not sufficiently developed, the student's educational activities are guided by other secondary motives: obtaining approval from parents, the desire to obtain a diploma in higher education, and have a great salary in the future. Then we can say that there is no psychological basis for the deployment of full-fledged educational and professional activities. Therefore, giving students the opportunity to improve their theoretical knowledge about the history of medicine, known doctors, about the complexities of their future profession may in some way induce a deeper understanding of the ethics of the future profession, more detailed study of various disciplines.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2018-09-08
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/516
10.28925/2312-5829.2018.3-4.1159
 
Source Освітологічний дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 107 - 117
Educological discourse; 2018: № 3-4 (22-23); 107 - 117
Освитологичный дискурс; 2018: № 3-4 (22-23); 107 - 117
2312-5829
10.28925/2312-5829.2018.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/516/441
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/516/178
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/516/180
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0