Запис Детальніше

Інноваційні функції сучасної бібліотеки у формуванні самоосвітньої компетентності учнів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714768/
 
Title Інноваційні функції сучасної бібліотеки у формуванні самоосвітньої компетентності учнів
Innovative functions of a modern library in Formation of self-educational competence of students
Инновационные функции современной библиотеки в формировании самообразовательной компетентности учащихся
 
Creator Мося, І.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У статті зроблено акцент на оновленні функцій та завдань сучасної бібліотеки навчального закладу, що зумовлює визначення продуктивних факторів, умов та технологій розвитку інтелектуального потенціалу учнів засобами бібліотечних ресурсів; виділено основні прогресивні напрями бібліотечної роботи щодо формування самоосвітньої компетентності учнів; подано структурно-логічну схему організації самоосвітньої діяльності учня як комплекс вимог і умов, якi ставляться пеpед учнем i складають змiст пpедмета його самоосвіти; схарактеризовано структурні компоненти самоосвітньої компетентності учня (мотиваційно-ціннісний, практично-діяльнісний, організаційний та особистісно-рефлексивний).
В статье сделан акцент на обновлении функций и задач современной библиотеки учебного заведения, что приводит определение производительных факторов, условий и технологий развития интеллектуального потенциала учащихся средствами библиотечных ресурсов; выделены основные прогрессивные направления библиотечной работы по формированию самообразовательной компетентности учащихся; подано структурно-логическую схему организации самообразовательной деятельности ученика как комплекс требований и условий, которые ставятся пеpед учеником и составляют содержание его самообразования; охарактеризованы структурные компоненты самообразовательной компетентности ученика (мотивационно-ценностный, практически-деятельностный, организационный и личностно-рефлексивный).
The article focuses on updating the functions and tasks of the modern library of the educational institution, which leads to the definition of productive factors, conditions and technologies for developing students' intellectual potential through library resources; The main progressive directions of library work on formation of self-educational competence of students are outlined; Submitted a structural and logical scheme of the organization of self-educational activities of the student as a set of requirements and conditions that apply before the student i constitute the content of the subject of his self-education; The structural components of the self-educational competence of the student are characterized (motivational-value, practically-activity, organizational and personal-reflective).
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2018
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714768/1/_I%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86i%D0%B9%D0%BDi_%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86ii_%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BEi_%D0%B1i%D0%B1%D0%BBi%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B8.pdf
- Мося, І.А. (2018) Innovative functions of a modern library in Formation of self-educational competence of students In: Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання: збірник матеріалів ХІІ звітної Всеукраїнської науково-практичної конференції за 2017 рік Інститут професійно-технічної освіти НАПН України ІПТО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 109-111.