Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади формування духовних цінностей студентської молоді в навчально-виховному процесі вищого навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/710840/
http://ipv.org.ua/structure/svr/publication.html
 
Title Теоретико-методичні засади формування духовних цінностей студентської молоді в навчально-виховному процесі вищого навчального закладу
Theoretical and methodics principles of spiritual formation of students in the educational process of higher educational establishment
 
Creator Лаппо, В.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У дисертації вперше здійснено теоретичне узагальнення та наукове вирішення проблеми формування духовних цінностей студентської молоді в навчальновиховному процесі вищого навчального закладу. На основі аналізу наукових джерел
з філософії, психології, педагогіки обґрунтовано теоретико-методичні засади формування духовних цінностей особистості.
Уточнено сутність поняття «духовні цінності студентської молоді». Окреслено змістову структуру духовних цінностей особистості у взаємозв’язку когнітивного, емоційно-ціннісного, праксичного компонентів. Визначено та обґрунтовано критерії й показники, рівні сформованості духовних цінностей студентів вищих навчальних
закладів.
Розкрито потенціал суспільно-гуманітарних дисциплін та позааудиторної діяльності вищого навчального закладу щодо формування духовних цінностей студентської молоді. Розроблено, експериментально перевірено та доведено
ефективність структурно-функціональної моделі формування духовних цінностей студентської молоді в навчально-виховному процесі вищого навчального закладу та
педагогічних умов її ефективної реалізації.
In the dissertation, the theoretical generalization and scientific solution of the problem of forming the spiritual values of student youth in the educational process of a higher educational establishment are first presented. On the basis of analysis of scientific sources in philosophy, psychology, pedagogy the theoretical and methodological principles of formation of the individual's spiritual values are substantiated.
The essence of the phenomenon «individual's spiritual values» is specified. The content structure of the individual's spiritual values in the interaction of cognitive, emotional and value, and praxical components is determined. Criteria and indicators, levels of formation of spiritual values of students of higher educational institutions are determined and substantiated.
The potential of social and humanitarian disciplines and extra-curricular activities of a higher educational institution regarding the formation of student youth's spiritual values is revealed. The effectiveness of the structural-functional model of forming the student
youth's spiritual values in the educational process of a higher educational institution and the pedagogical conditions for its effective implementation have been developed, experimentally verified and proved.
 
Date 2018
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
text
text
text
 
Language uk
uk
uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/710840/1/Lappo_aref.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/710840/2/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20Bezkorovaina.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/710840/3/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20Osiptsov.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/710840/4/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20Sopivnyk.pdf
- Лаппо, В.В. (2018) Theoretical and methodics principles of spiritual formation of students in the educational process of higher educational establishment Other thesis, Інститут проблем виховання.