Запис Детальніше

Сутність гуманізації шкільної освіти у філософсько-педагогічній думці Європи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714923/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884
 
Title Сутність гуманізації шкільної освіти у філософсько-педагогічній думці Європи
The essence of humanization of school education in the philosophical and pedagogical thought of Europe
 
Creator Маріуц, Ілона Олександрівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У контексті проаналізованих праць доведено, що гуманізацію освіти й школи у вимірі підходів європейських учених
слід розуміти як їх переорієнтацію на особистість, формування людини як унікальної цілісної творчої індивідуальності, що прагне до максимальної реалізації своїх можливостей, здатна здійснювати свідомий і відповідальний вибір у різноманітних життєвих ситуаціях.
In the context of the analyzed works, it is proved that the humanization of education and school in the measurement of approaches of European scholars should be understood as their reorientation to the person, the formation of man as a unique integral creative personality, striving to maximize the realization of its capabilities, able to make a conscious and responsible choice in various life situations .
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714923/1/Anotovani_2015-53-54.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна The essence of humanization of school education in the philosophical and pedagogical thought of Europe In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 53-54.