Сутність гуманізації шкільної освіти у філософсько-педагогічній думці Європи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714923/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884 |
|
Title |
Сутність гуманізації шкільної освіти у філософсько-педагогічній думці Європи
The essence of humanization of school education in the philosophical and pedagogical thought of Europe |
|
Creator |
Маріуц, Ілона Олександрівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У контексті проаналізованих праць доведено, що гуманізацію освіти й школи у вимірі підходів європейських учених слід розуміти як їх переорієнтацію на особистість, формування людини як унікальної цілісної творчої індивідуальності, що прагне до максимальної реалізації своїх можливостей, здатна здійснювати свідомий і відповідальний вибір у різноманітних життєвих ситуаціях. In the context of the analyzed works, it is proved that the humanization of education and school in the measurement of approaches of European scholars should be understood as their reorientation to the person, the formation of man as a unique integral creative personality, striving to maximize the realization of its capabilities, able to make a conscious and responsible choice in various life situations . |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714923/1/Anotovani_2015-53-54.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна The essence of humanization of school education in the philosophical and pedagogical thought of Europe In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 53-54. |
|