Запис Детальніше

Гуманізація і гуманітаризація європейської освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714931/
 
Title Гуманізація і гуманітаризація європейської освіти
Humanization and liberalization of European education
 
Creator Маріуц, Ілона Олександрівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У контексті бажаної системи освіти і виховання теоретики і практики освіти вказують на принцип гуманізму, а у сучасному її поступі розглядають реалізацію тенденції гуманізації та гуманітаризації освіти, адже розвиток особистості можливий на основі оволодіння досягненнями людської культури, що безпосередньо залежить від рівня освоєння базової гуманітарної культури. У зв’язку з цим, самовизначення особистості в контексті світової культури є стрижневою лінією гуманітаризації змісту освіти, яка повинна простежуватися на всіх рівнях освіти.
In the context of the desired system of education and education, theorists and education practices point to the principle of humanism, and in its current development, they are considering the implementation of the tendencies of humanization and humanization of education, since the development of the individual is possible on the basis of mastering the achievements of human culture, which directly depends on the level of development of the basic humanitarian culture. In this regard, self-determination of the individual in the context of world culture is the core of the humanization of the content of education, which should be traced at all levels of education.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714931/1/PC_2016-63-65.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна (2016) Humanization and liberalization of European education In: Педагогічна компаративістика – 2016: освітні реформи та інновації у глобалізованому світі Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 125-129.