Концептуальні основи підручника з української літератури в умовах компетентнісно орієнтованого навчання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714936/
http://ipvid.org.ua/products/2018_2/article.php |
|
Title |
Концептуальні основи підручника з української літератури в умовах компетентнісно орієнтованого навчання
Conceptual bases of the textbook on Ukrainian literature in terms of competence-oriented learning |
|
Creator |
Бійчук, Галина Леонідівна
|
|
Subject |
02 Бібліотечна справа
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology |
|
Description |
У статті представлено концептуальні засади підручника з української літератури для 10 класу в умовах компетентнісно орієнтованого літературного навчання; розкрито його зміст, структуру, методичний апарат, основні рубрики, застосування яких, на думку автора, вимагає нових підходів компетентнісного навчання й використання дидактично-методичних можливостей підручника з української літератури для 10 класу,його навчального змісту, ілюстрацій на уроках української літератури; сучасних інноваційних, інтерактивних технологій у процесі вивчення української літератури; дидактичні та методичні принципи конструювання змісту підручника, визначають його структуру. Відповідно, підручник є своєрідною компетентнісно орієнтованою моделлю навчальної роботи учнів і методичної діяльності вчителя-словесника. Упровадження компетентнісних завдань у підручнику, компетентнісного й особистісно зорієнтованого навчання на уроках української літератури дозволяє учителю-словеснику реалізувати в шкільній практиці ідеї компетентнісно орієнтованої моделі навчання, педагогіки співробітництва, групових форм роботи учнів над здійсненням проектної діяльності на засадах компетентнісного й діяльнісного підходів. Акцентовано на дидактично-методичних можливостях підручника як самовчителя, розвитку предметної (читацької) і ключових компетентностей, важливості умов для формування суб’єктності учня-читача, визначення читацького маршруту, запитань і завдань для вироблення умінь самоорганізації, саморозвитку читацької діяльності, змінах у читацькому й особистому розвитку.
The article is devoted to the conceptual bases of the Ukrainian literature textbook in conditions of competence-oriented literary teaching. Effective methods, techniques, principles of a teacher’s and student’s work with a textbook are described. Its content, structure, methodical apparatus, main headings, the application of which, according to the author, requires new approaches to the use of didactic and methodological features of a textbook, illustrations in the lessons of Ukrainian literature, modern innovative, interactive technologies of teaching Ukrainian literature are characterized. Implementation of the described methods, techniques, principles, competence-based tasks, competence-oriented and personality-oriented teaching in the lessons of Ukrainian literature allows a teacher-philologist to implement in practice the ideas of a competenceoriented model of education, pedagogy of cooperation, group forms of students’ work on project activity on the basis of competent and active teaching, formation of key and subject reader competences, a competent student-reader. It is emphasized that the present textbook contains the characteristics of self-instruction which is practice oriented and technological. The structure and content of the school books give a clear picture of what and how to teach and learn. Tесhnology tutorial offers the teacher a guide to the scope and nature of educational material, its sequence, methods and techniques of work, the student recommendations for the effective assimilation of subject content at any desired level, building skills to learn, to acquire knowledge, skills and self-development. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714936/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0.pdf
- Бійчук, Галина Леонідівна (orcid.org/0000-0001-5699-687X <http://orcid.org/0000-0001-5699-687X>) (2018) Conceptual bases of the textbook on Ukrainian literature in terms of competence-oriented learning Проблеми сучасного підручника (21). pp. 31-43. ISSN 2411-1309 |
|