Шкільний підручник як джерело для дослідження історії освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714962/
|
|
Title |
Шкільний підручник як джерело для дослідження історії освіти
A school textbook as a source of research on the history of education |
|
Creator |
Гупан, Нестор Миколайович
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
93/94 History |
|
Description |
У статті показано, що підручник - це комплексна модель освітнього процесу, що історично відображала і відображає його цілі, принципи, зміст, технологію. Водночас підручник не лише відбивав і відбиває певну модель освітнього процесу, але і проектує її реалізацію в історико-педагогічних дослідженнях
The article shows that the textbook is a complex model of the educational process that historically reflects and reflects its goals, principles, content, and technology. At the same time, the textbook not only reflects and reflects a certain model of educational process, but also projects its implementation in historical and pedagogical research. |
|
Publisher |
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714962/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%9D.%D0%9C.%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (2018) A school textbook as a source of research on the history of education In: Sources and historiography about transformational processes in the educational space of Ukraine (1991-2017): a collection of materials of the All-Ukrainian scientific and practical seminar (May 16, 2018, Kyiv) Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, м. Київ, Україна, pp. 21-25. |
|