Запис Детальніше

Шкільний підручник як джерело для дослідження історії освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714962/
 
Title Шкільний підручник як джерело для дослідження історії освіти
A school textbook as a source of research on the history of education
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У статті показано, що підручник - це комплексна модель освітнього процесу, що історично відображала і відображає його цілі, принципи, зміст, технологію. Водночас підручник не лише відбивав і відбиває певну модель освітнього процесу, але і проектує її реалізацію в історико-педагогічних дослідженнях
The article shows that the textbook is a complex model of the educational process that historically reflects and reflects its goals, principles, content, and technology. At the same time, the textbook not only reflects and reflects a certain model of educational process, but also projects its implementation in historical and pedagogical research.
 
Publisher Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714962/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%9D.%D0%9C.%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (2018) A school textbook as a source of research on the history of education In: Sources and historiography about transformational processes in the educational space of Ukraine (1991-2017): a collection of materials of the All-Ukrainian scientific and practical seminar (May 16, 2018, Kyiv) Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, м. Київ, Україна, pp. 21-25.