Запис Детальніше

Комп'ютерні моделі у дослідницькій діяльності учнів з фізики

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714979/
https://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/index/0-50
 
Title Комп'ютерні моделі у дослідницькій діяльності учнів з фізики
Computer models in the research activity of students in physics
 
Creator Слободяник, О.В.
 
Subject 004.94 Simulation
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті розглядається проблема організації дослідницької діяльності учнів з фізики засобами комп’ютерного моделювання. Зазначено, що комп’ютерне моделювання є дієвим засобом для наукового пізнання та організації дослідницької діяльності суб’єктів навчання. Виконуючи комп’ютерне моделювання у фізиці, з одного боку, учні мають можливість поглянути на фізичні процеси на мікрорівні; з іншого боку, це сприяє розвитку творчого мислення школярів, оскільки процес моделювання передбачає розв’язання нетипових задач, які активізують пізнавальну активність, як результат дослідницьку діяльність. У фізиці та в процесі навчання фізики моделювання є невід’ємною частиною експерименту, що в свою чергу дає можливість вирішувати різноманітні проблеми та задачі прикладного характеру, причому учні не тільки знайомляться з методами, якими будуються наукові знання, але краще розуміють сутність фізичних понять, що вивчаються.
Виокремлено основні критерії, за якими слід обирати ресурси для реалізації дослідницької діяльності з фізики. Зокрема, розглянуто можливості використання Phet-симуляцій для розв’язування дослідницьких завдань з фізики. Зазначається, що комп’ютерне моделювання, як в класній так і в позаурочній діяльності є незамінним засобом для розвитку творчих здібностей учнів, їх пізнавальної активності, крім того, процес моделювання посилює міжпредметні зв’язки, дає можливістьпроводити дослідницьку роботу з використанням сучасних комп’ютерних технологій. Цілеспрямована діяльність із комп’ютерного моделювання сприяє формуванню пізнавального інтересу до дослідницької діяльності у навчанні, дозволяє набути високого рівня особистих творчих досягнень школярів. Використання комп’ютерних моделей спонукає учнів до проведення власних наукових досліджень, виконання міні-проектів, які потім можна презентувати в МАН або подавати на різноманітні конкурси.
The article deals with the problem of the organization of research activities of students from physics by means of computer simulation. It is noted that computer simulation is an effective means for scientific knowledge and organization of research activities of subjects of study. Performing computer simulation in physics, on the one hand, students have the opportunity to look at physical processes at the micro level; on the other hand, it contributes to the development of creative thinking of schoolchildren, as the simulation process involves solving non-typical tasks that activate cognitive activity as a result of research activity. In physics and in the process of teaching physics, modeling is an integral part of an experiment, which in turn allows you to solve various problems and problems of applied nature, and students not only get acquainted with the methods that build scientific knowledge, but better understand the essence of the physical concepts being studied.
The main criteria for choosing resources for the implementation of research activities in physics are singled out. In particular, the possibilities of using Phet-simulations for solving research tasks in physics are considered. It is noted that computer simulation, both in class and in extracurricular activities, is an indispensable tool for the development of students' creative abilities, their cognitive activity, in addition, the simulation process enhances interdisciplinary connections, allows conducting research work using modern computer technologies. The purposeful activity of computer simulation contributes to the formation of cognitive interest in research activities in education, allows achieving a high level of personal creative achievement of schoolchildren. The use of computer models allows students to conduct their own research, perform mini-projects, which then to present in the MAN or to submit to various contests.
 
Publisher СумДПУ ім. А.С. Макаренка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714979/1/2018_4-18-Slobodianyk_FMO.pdf
- Слободяник, О.В. (2018) Computer models in the research activity of students in physics Фізико-математична освіта, 4 (18). pp. 149-153. ISSN 2413-158X