Запис Детальніше

Фахова передвища освіта: концептуальні засади стандартизації підготовки молодших спеціалістів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714763/
http://journals.nubip.edu.ua/index.php/Pedagogica/article/view/10547/9276
 
Title Фахова передвища освіта: концептуальні засади стандартизації підготовки молодших спеціалістів
Vocational education: conceptual foundations of standardization junior specialists training
Профессиональное предвысшее образование: концептуальные основы стандартизации подготовки младших специалистов
 
Creator Каленський, А.А.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description У статті представлені концептуальні засади стандартизації підготовки молодших спеціалістів. Розглянуті поняття концепції, її мета, етапи, правове та методичне забезпечення, ядро концепції, методологічні підходи (системний та компетентнісний), принципи її розробки (системності; гнучкості; безперервності; індивідуалізації; орієнтації на кінцевий результат) та очікувані результати.
В статье представлены концептуальные основы стандартизации
подготовки младших специалистов. Рассмотрены понятия концепции, ее цель, этапы, правовое и методическое обеспечение, ядро концепции, методологические подходы (системный и компетентностный), принципы ее разработки (системности; гибкости; непрерывности; индивидуализации; ориентации на конечный результат) и ожидаемые результаты.
Abstract. The article presents conceptual bases of standardization of training of junior specialists. The concept is analyzed, its purpose, stages, legal and methodological support, the core of the concept, methodological approaches (systemic and competent), the principles of its development (systemic, flexibility, continuity, individualization, orientation to the end result) and expected results.
 
Publisher ВЦ НУБіП України
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714763/1/10547-22741-1-SM.pdf
- Каленський, А.А. (orcid.org/0000-0001-9034-5042 <http://orcid.org/0000-0001-9034-5042>) (2017) Vocational education: conceptual foundations of standardization junior specialists training Науковий вісник НУБіП України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія (277). pp. 101-105. ISSN 2413-5321