Запис Детальніше

Тенденція децентралізації освітніх систем: досвід Франції

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714909/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3884
 
Title Тенденція децентралізації освітніх систем: досвід Франції
The trend of decentralization of education systems: the French experience
 
Creator Джурило, Аліна Петрівна
 
Subject 35 Public administration. Government.
37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
 
Description Класичним зразком країни із централізованою системою управління освітою є Франція. Питання організації діяльності державних (частково і приватних) навчальних закладів Франції традиційно регламентується законами, урядовими директивами, інструкціями центрального відомства просвіти та контролюються численними чиновниками. Тенденція до децентралізації не суперечить тому, що в основному відповідальність за стан освіти у Франції несе міністерство національної освіти.
A classic example of a country with a centralized education management system is France. The issue of organizing the activities of public (partly private) educational institutions in France is traditionally governed by laws, government directives, instructions from the central education authority and controlled by numerous officials. The trend towards decentralization does not contradict the fact that the Ministry of National Education is primarily responsible for the state of education in France.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714909/1/Anotovani_2015-52-53.pdf
- Джурило, Аліна Петрівна (orcid.org/0000-0002-5129-6724 <http://orcid.org/0000-0002-5129-6724>) (2015) The trend of decentralization of education systems: the French experience In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2015 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 52-53.