Вплив новітніх інформаційних технологій на мотивацію до учіння в загальноосвітніх навчальних закладах
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714669/
http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/14a7b833a911f8fdca1a811e2c701e2f.pdf |
|
Title |
Вплив новітніх інформаційних технологій на мотивацію до учіння в загальноосвітніх навчальних закладах
The influence of new information technologies for motivation to education in general learning іnstitutions |
|
Creator |
Kondratenko, Larysa
Manylova, Lydia |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
Новітні інформаційні технології останнім часом все більше впливають на різні сфери життя суспільства. Не оминули вони і загальноосвітні навчальні заклади. Довгий час школа була основним джерелом отримання знань, а відтак мотивація до учіння в школі стимулювалась як внутрішньою потребою кожної людини в пізнанні світу, так і зовнішніми чинниками, зокрема суто статусними, оскільки закінчення школи ставало свідоцтвом отримання нею вищого рівня загальних знань, а відтак і запорукою кращих перспектив професійного облаштування. Сучасна система Інтернету зламала цю монополію школи. Тепер для отримання достатнього рівня освіти працюють різноманітні он-лайнові навчальні системи. Щоб зберегти мотивацію дитини до навчання саме в загальноосвітній школі потрібно перебудувати взаємодію учителів з учнями. The modern information technologies in recent times are increasingly affecting the various spheres of society. They did not pass the general educational institutions. For a long time, the school was the main source of knowledge, and therefore the motivation to study at school was stimulated as the inner need of each person in the knowledge of the world, and external factors, in particular, just as the status as a school graduation became a certificate of obtaining it a higher level of knowledge, and therefore a guarantee of the best prospects of professional arrangement. The modern system of the Internet has broken this monopoly of schools. Now for obtaining a sufficient level of education work a variety of on-line training systems. In order to preserve the motivation of the child to study in a general education school, it is necessary to rebuild the interaction of teachers with students. |
|
Publisher |
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714669/1/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%86%D0%B5.pdf
- Kondratenko, Larysa (orcid.org/0000-0001-7271-7439 <http://orcid.org/0000-0001-7271-7439>) and Manylova, Lydia (orcid.org/0000-0002-0300-3827 <http://orcid.org/0000-0002-0300-3827>) (2018) The influence of new information technologies for motivation to education in general learning іnstitutions Innovation and technology information in education. pp. 287-294. ISSN ISBN 978–83–947093–8–9 |
|