Запис Детальніше

Стан готовності педагогічних працівників до стандартизації підготовки молодших спеціалістів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714765/
https://ivetscienceipto.wixsite.com/tmpo/kopiya-14-2018
 
Title Стан готовності педагогічних працівників до стандартизації підготовки молодших спеціалістів
The current state of standardization of vocational education in Ukraine: problems and perspectives
Состояние готовности педагогических работников к стандартизации подготовки младших специалистов
 
Creator Каленський, А.А.
Колісник, Н.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
69 Building (construction) trade. Building materials. Building practice and procedure
 
Description Сьогодні держава потребує висококваліфікованих фахівців, покладаючи великі сподівання на тих, хто працює з учнями. Серед актуальних завдань стандартизації професійної та фахової перед вищої освіти на компетентнісній основі – формування у випускників мотивів для подальшого працевлаштування за фахом, постійного кар’єрного
зростання та саморозвитку, підвищення рівня професійної майстерності, здатності до соціальної адаптації в суспільстві, прояву активної життєвої позиції, на успішність молодої людини в глобалізованому суспільстві. Зазначене обумовлює необхідність суттєвих змін у змісті професійної освіти, формах і методах навчання і виховання.
Стандарти професійної та фахової перед вищої освіти визначають не лише вимоги до якості підготовки студента, а й до кадрового потенціалу закладів освіти.
Сегодня государству нужны высококвалифицированные рабочие, возлагая большие надежды на тех, кто работает со студентами. Среди актуальных задач стандартов
профессионального и фахового предвысшего образования на компетентносной основе является формирование у выпускников мотивов для дальнейшего трудоустройства по специальности, постоянного карьерного роста и саморазвития, повышение уровня профессиональных навыков, умения социальной адаптации в обществе, проявление активной жизненной позиции, на успех молодого человека в глобализированном обществе.
Выше изложенное требует существенных изменений в содержании профессионального и фахового предвысшего образования, форм и методов обучения и образования.
Стандарты профессионального и фахового предвысшего образования определяют не только требования к качеству обучения студентов, но и кадровый потенциал учреждений профессионального образования.
Today, the state needs highly skilled workers, putting great hopes on those who work with students. Among the topical tasks of the standards of professional and professional advance education on a competent basis - the formation of graduates motives for further employment in
the specialty, constant career growth and self-development, raising the level of professional skills, the ability to social adaptation in society, manifestation of active life position, success a young man in a globalized society. This stipulates the need for significant changes in the content
of vocational education, forms and methods of education and upbringing. The standards of vocational and professional advance education define not only the requirements for the quality of the student's training, but also the staffing capacity of vocational education institutions.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714765/1/2f377b_10ca3262c5704b99b74c57959df9ef92.pdf
- Каленський, А.А. (orcid.org/0000-0001-9034-5042 <http://orcid.org/0000-0001-9034-5042>) and Колісник, Н.В. (2018) The current state of standardization of vocational education in Ukraine: problems and perspectives Теорія і методика професійної освіти (15). pp. 1-11. ISSN 2617-152Х