Гуманізація шкільної освіти в країнах ЄС: управлінський аспект
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/714929/
|
|
Title |
Гуманізація шкільної освіти в країнах ЄС: управлінський аспект
Humanization of school education in the EU: administrative aspect |
|
Creator |
Маріуц, Ілона Олександрівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автономія шкіл не була традицією у Західній Європі, а її становлення налічує близько трьох десятків років. За ступенем автономії європейські школи розподіляються на чотири основні категорії відповідно до наданих їм сфер відповідальності. Для процесу гуманізації освіти шкільна автономія є необхідною, щоб гарантувати свободу викладання, для зміцнення демократії місцевих шкіл.
The autonomy of schools was not a tradition in Western Europe, and its formation has been around for three decades. In terms of autonomy, European schools are divided into four main categories according to the areas of responsibility they provide. For the process of humanizing education, school autonomy is necessary to guarantee freedom of teaching, to strengthen the democracy of local schools. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/714929/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%83%D1%86_%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D0%B0.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна (2016) Humanization of school education in the EU: administrative aspect In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 32-33. |
|