STEM-освіта: професійна компетентність вчителя
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715070/
http://www.zoippo.zp.ua/pages/el_gurnal/pages/vip24.html |
|
Title |
STEM-освіта: професійна компетентність вчителя
STEM-образование: профессиональная компетентность учителя STEM-education: teacher's professional competence |
|
Creator |
Гончарова, Наталія Олександрівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 55 Earth Sciences. Geological sciences |
|
Description |
В умовах впровадження STEM – освіти в Україні все більше зростає потреба у підготовці висококваліфікованого, креативного, творчого вчителя, котрий володіє своїм предметом, готовий підвищувати рівень своїх професійних знань, обізнаний з питань функціонування педагогічної системи загальноосвітнього навчального закладу, може забезпечити умови для інтеграції передових ідей та інноваційних технологій; організувати науково-дослідну діяльність учнів, шляхом створення динамічної системи взаємозв’язків з навколишнім середовищем, що сприяє поглибленню знань, формуванню соціального досвіду дитини, розширенню та розвитку її інтелектуальних пізнавальних інтересів та творчих здібностей.
В условиях внедрения STEM - образования в Украине все больше растет потребность в подготовке высококвалифицированного, креативного, творческого учителя, который владает своим предметом, готов повышать уровень своих профессиональных знаний, знаком с функционированием педагогической системы общеобразовательного учебного заведения, может обеспечить условия для интеграции передовых идей и инновационных технологий; организовать научно-исследовательскую деятельность учащихся, путем создания динамической системы взаимосвязей с окружающей средой, что способствует углублению знаний, формированию социального опыта ребенка, расширению и развитию его интеллектуальных познавательных интересов и творческих способностей. With the introduction of STEM - education in Ukraine, the need for training a highly skilled, creative, creative teacher who has his own subject, is ready to increase his professional knowledge, is aware of the functioning of the pedagogical system of a comprehensive educational institution, can provide conditions for the integration of advanced ideas and innovative technologies; organize the research activities of students through the creation of a dynamic system of interconnections with the environment that promotes knowledge, the formation of social experience of the child, the expansion and development of its intellectual cognitive interests and creative abilities. |
|
Publisher |
Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715070/1/Honcharova%20N.O.%20%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B6%D0%B6%D1%8F%202016.pdf
- Гончарова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-2120-4542 <http://orcid.org/0000-0002-2120-4542>) (2016) STEM-education: teacher's professional competence In: Збірник наукових праць Запорізького обласного інститут післядипломної педагогічної освіти Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Запоріжжя, Україна. |
|