Запис Детальніше

Визначення методичного потенціалу підручника географії під час організації пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання фізичної географії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715081/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=5464
 
Title Визначення методичного потенціалу підручника географії під час організації пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання фізичної географії
Determination of the methodological potential of the textbook of geography during the organization of cognitive activity of students in the process of studying physical geography
 
Creator Топузова, Алла Василівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У тезах представлено методичний потенціал підручника географії під час організації пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання фізичної географії. Окреслено фактори, від яких залежить ефективність організації роботи учнів з підручником географії; запропоновано положення організації роботи з підручником географії.
These theses present the methodical potential of the textbook of geography during the organization of cognitive activity of students in the process of studying physical geography. The factors on which the effectiveness of organizing the work of students with the textbook of geography depends are outlined; the provision of organization of work with the textbook of geography was proposed.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2016
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715081/1/anatovani%202016-pages-88-89.pdf
- Топузова, Алла Василівна (2016) Determination of the methodological potential of the textbook of geography during the organization of cognitive activity of students in the process of studying physical geography In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 88-89. ISBN 978-966-644-398-5