Запис Детальніше

Проблема гуманізації шкільної освіти в Європі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714924/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=3288
 
Title Проблема гуманізації шкільної освіти в Європі
The problem of humanizing school education in Europe
 
Creator Маріуц, Ілона Олександрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description На сучасному етапі ідеї гуманізації та демократизації продовжують свій поступ в освіті. Румунські вчені визначають гуманізацію освіти як забезпечення вільного розвитку особистості, присвоєння учню ролі актора у власному навчанні, що вимагає коригування освіти з двох точок зору: забезпечення дотримання особливостей випускників відповідно до стандартів навчання (контроль) і забезпечення адаптації навчальних заходів до особливостей учнів (сприяння навчанню).
At the present stage, the ideas of humanization and democratization continue to progress in education. Romanian scholars define the humanization of education as ensuring the free development of the individual, assigning the student the role of an actor in his own education, which requires adjustment of education from two points of view: ensuring compliance with the characteristics of graduates in accordance with the standards of training (control) and ensuring the adaptation of educational activities to the characteristics of students (facilitating learning).
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714924/1/PC%202015-65-66.pdf
- Маріуц, Ілона Олександрівна (2015) The problem of humanizing school education in Europe In: Педагогічна компаративістика – 2015: трансформації в освіті зарубіжжя та український контекст: матеріали наук.- практ. семінару (Київ, 11 червня 2015 р.) Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 128-130.