Відгук офіційного опонента Омельчука С.А. на дисертацію Шкавра В.В.
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26571/
|
|
Title |
Відгук офіційного опонента Омельчука С.А. на дисертацію Шкавра В.В.
Відгук офіційного опонента Омельчука С.А. на дисертацію Шкавра В.В. Відгук офіційного опонента Омельчука С.А. на дисертацію Шкавра В.В. |
|
Creator |
Шкавро, Володимир Володимирович
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
Робота є теоретико-експериментальним дослідженням методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін. З’ясовано, що упродовж тривалого часу тест мав різний статус від несприймання його як ефективної форми контролю на державному рівні й аж до повного визнання та впровадження як обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень на національному рівні для вступу до закладів вищої освіти. У роботі схарактеризовано класифікаційні ознаки тесту як інструмента вимірювання навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу (валідність; достатній рівень складності; об’єктивність і надійність; репрезентативність; значущість і дискримінантність; достовірність, науковість) та типологію тестів (навчальні, контрольні, альтернативні, варіативні, послідовні, конструктивні, ланцюгові, тематичні, ситуативні, а також тести успішності та комп’ютерні тести); з’ясовано й уточнено сутність базових понять дослідження: «тест», «тестування», «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури». Зміст поняття «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури» потлумачено як інструмент діагностування (поточного та підсумкового), що містить кваліметрично вивірену систему тестових завдань і передбачає стандартизовану процедуру проведення, заздалегідь спроектовану технологію оброблення та аналізу результатів тестування. Проаналізовано зміст навчально-методичного забезпечення для тестового контролю навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу; встановлено переваги тестів над іншими формами контролю. Визначено критерії: когнітивний, діяльнісний, професійно-зорієнтований та показники рівнів сформованості лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури; розроблено методику тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін, якою передбачено створення різних типів тестів з урахуванням обґрунтованих у педагогічній науці принципів, методів, форм оцінювання тестових завдань трьох 21 рівнів складності та оптимальне поєднання на заняттях із мовознавчих та лінгводидактичних дисциплін традиційних (бланкове тестування) та інноваційних форм (електронні платформи) тестового контролю навчальних досягнень. Результати експерименту підтвердили ефективність запропонованої методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мов Робота є теоретико-експериментальним дослідженням методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін. З’ясовано, що упродовж тривалого часу тест мав різний статус від несприймання його як ефективної форми контролю на державному рівні й аж до повного визнання та впровадження як обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень на національному рівні для вступу до закладів вищої освіти. У роботі схарактеризовано класифікаційні ознаки тесту як інструмента вимірювання навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу (валідність; достатній рівень складності; об’єктивність і надійність; репрезентативність; значущість і дискримінантність; достовірність, науковість) та типологію тестів (навчальні, контрольні, альтернативні, варіативні, послідовні, конструктивні, ланцюгові, тематичні, ситуативні, а також тести успішності та комп’ютерні тести); з’ясовано й уточнено сутність базових понять дослідження: «тест», «тестування», «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури». Зміст поняття «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури» потлумачено як інструмент діагностування (поточного та підсумкового), що містить кваліметрично вивірену систему тестових завдань і передбачає стандартизовану процедуру проведення, заздалегідь спроектовану технологію оброблення та аналізу результатів тестування. Проаналізовано зміст навчально-методичного забезпечення для тестового контролю навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу; встановлено переваги тестів над іншими формами контролю. Визначено критерії: когнітивний, діяльнісний, професійно-зорієнтований та показники рівнів сформованості лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури; розроблено методику тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін, якою передбачено створення різних типів тестів з урахуванням обґрунтованих у педагогічній науці принципів, методів, форм оцінювання тестових завдань трьох 21 рівнів складності та оптимальне поєднання на заняттях із мовознавчих та лінгводидактичних дисциплін традиційних (бланкове тестування) та інноваційних форм (електронні платформи) тестового контролю навчальних досягнень. Результати експерименту підтвердили ефективність запропонованої методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мов Робота є теоретико-експериментальним дослідженням методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін. З’ясовано, що упродовж тривалого часу тест мав різний статус від несприймання його як ефективної форми контролю на державному рівні й аж до повного визнання та впровадження як обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень на національному рівні для вступу до закладів вищої освіти. У роботі схарактеризовано класифікаційні ознаки тесту як інструмента вимірювання навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу (валідність; достатній рівень складності; об’єктивність і надійність; репрезентативність; значущість і дискримінантність; достовірність, науковість) та типологію тестів (навчальні, контрольні, альтернативні, варіативні, послідовні, конструктивні, ланцюгові, тематичні, ситуативні, а також тести успішності та комп’ютерні тести); з’ясовано й уточнено сутність базових понять дослідження: «тест», «тестування», «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури». Зміст поняття «тестовий контроль навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури» потлумачено як інструмент діагностування (поточного та підсумкового), що містить кваліметрично вивірену систему тестових завдань і передбачає стандартизовану процедуру проведення, заздалегідь спроектовану технологію оброблення та аналізу результатів тестування. Проаналізовано зміст навчально-методичного забезпечення для тестового контролю навчальних досягнень суб’єктів освітнього процесу; встановлено переваги тестів над іншими формами контролю. Визначено критерії: когнітивний, діяльнісний, професійно-зорієнтований та показники рівнів сформованості лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури; розроблено методику тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін, якою передбачено створення різних типів тестів з урахуванням обґрунтованих у педагогічній науці принципів, методів, форм оцінювання тестових завдань трьох 21 рівнів складності та оптимальне поєднання на заняттях із мовознавчих та лінгводидактичних дисциплін традиційних (бланкове тестування) та інноваційних форм (електронні платформи) тестового контролю навчальних досягнень. Результати експерименту підтвердили ефективність запропонованої методики тестового контролю навчальних досягнень майбутніх учителів української мов |
|
Date |
2019
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26571/1/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20%D0%A8%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D1%80%D0%BE_%D0%9E%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf
Шкавро, Володимир Володимирович (2019) Відгук офіційного опонента Омельчука С.А. на дисертацію Шкавра В.В. Кандидат thesis, Київський унверситет імені Бориса Грінченка. |
|