Профільне навчання учнів в умовах реалізації концепції Нової української школи (Specialized students education in context of a New Ukrainian school concept)
Цифровий архів НаУОА
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
https://eprints.oa.edu.ua/7558/
|
|
Title |
Профільне навчання учнів в умовах реалізації концепції Нової української школи (Specialized students education in context of a New Ukrainian school concept) |
|
Creator |
Подлевська, Н. В. (N. Podlevska)
|
|
Subject |
Загальні питання лінгвістики та літератури
|
|
Description |
Профільне навчання у старшій школі – один із найважливіших компонентів модернізації загальної середньої освіти. Профілізація потрібна для забезпечення індивідуальних потреб школярів, професійного самовизначення, успішної соціалізації. Учителю-словеснику належить визначити філологічно здібних учнів, дібрати інноваційні технології та методики навчання української мови для успішного саморозвитку старшокласників та можливості продовження філологічного навчання у ВНЗ. Стаття присвячена проблемам реформування сучасної середньої освіти, зокрема, профільному навчанню в старшій школі; здійснено аналіз досліджуваних раніше проблем профільного навчання; з’ясовано основні аспекти готовності старшокласників до навчання; визначено складники організації профільного філологічного навчання в сучасних умовах реформування старшої школи. (In modern education reform a significant place is devoted to the problem of school education, during which solved one of the main tasks of the secondary school – the formation and development of personality on the basis of students individual characteristics, their educational needs, aptitudes, cognitive interests, abilities, and talents with focus on future profession. Special attention deserves study of language in linguistic profile classes, as their graduates in the future character of their life will be somehow connected with the word. In early adolescence, a high school senior established a fairly strong link between professional and educational interests: career choice contributes the formation of educational interests, to change attitudes towards training activities. The education of philological profile students is based on cognitive-communicative approach that provides an in-depth knowledge of language system, knowledge of linguistic phenomena in their functioning and formation of communicative skills. The education of philological profile students it is necessary to implement, given their ability to linguistics, the orientation to the future profession, the results of psychological-pedagogical diagnosis, parents wishes, teachers recommendations, as well as in context of a New Ukrainian school concept. The article is devoted to problems of reforming of modern secondary education, in particular, specialized training in high school; the analysis of previously studied problems of profile education was conducted; the main aspects of senior pupils studying readiness of high were determined; identified organization components of specialized philological education in modern conditions of high school reforming.) |
|
Publisher |
Видавництво Національного університету "Острозька академія"
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://eprints.oa.edu.ua/7558/1/33.pdf
Подлевська, Н. В. (N. Podlevska) (2017) Профільне навчання учнів в умовах реалізації концепції Нової української школи (Specialized students education in context of a New Ukrainian school concept). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.68). с. 156-159. ISSN 2519-2558 |
|