Запис Детальніше

Забезпечення цифрового інтегрування логістичних потоків між підприємствами в Україні і Польщі

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Забезпечення цифрового інтегрування логістичних потоків між підприємствами в Україні і Польщі
The ensuring of digital integration of logistic flows between enterprises in Ukraine and Poland
 
Creator Касян, С. Я.
Шостек, Д.
 
Contributor Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń (Polska)
 
Subject транснаціональний логістичний менеджмент
економічний простір ЄС
міжнародні логістичні стратегії
міжнародне інтегрування
логістичні потоки
transnational logistic management
EU economic space
international logistic strategy
international integration
logistic flows
339.14
339.5.012
339.922
 
Description Висвітлено стратегії міжнародних маркетингових комунікацій, транснаціо-
нального логістичного менеджменту, поведінки споживачів та суб’єктів
господарювання у межах інтегрованих міжнародних логістичних об’єднань в
економічному просторі ЄС. Окреслено основні напрямки розвитку міжнародних
логістичних стратегій у бізнес-просторі, низку положень концепції маркетингу на ринку
логістичних послуг, описано зміст і структуру динамічних економічних і логістичних
ефектів спільного ринку країн ЄС. Обґрунтовано доцільність розвитку технологій
міжнародного логістичного менеджменту в інноваційній діяльності підприємств та
описано основні засади функціонування міжнародної маркетингової та логістичної
складової виробничих підприємств України і Польщі. Соціально-відповідальне
планування і координування міжнародних ресурсних потоків дозволяє забезпечити
сучасних освічених споживачів більш інтелектуально наповненими глобальними
маркетинговими цінностями в суспільному просторі, що орієнтується на інноваційні
знання. Удосконалено процедуру забезпечення цифрового міжнародного інтегрування
логістичних потоків між підприємствами в Україні і Польщі, що, на відміну від
існуючих, базується на стратегічному узгодженні міжнародного набору маркетингу-мікс
та логістики-мікс інноваційних підприємств.
In an article the international marketing communications strategy, transnational logistic
management, behavior of consumers and economic subjects, within the integrated
international logistic associations in the EU economic space are reflected. The main directions
of the international logistic strategy development in business space, a number of the concept of
marketing provisions in the market of logistic services, contents and structure of dynamic
economic and logistic effects of the EU countries common market are described. It is proved
expediency of the international logistic management technologies development in innovative
activity of the enterprises. The basic principles of functioning of the international marketing
and logistic component of manufacturing enterprises of Ukraine and Poland are described.
The procedure of ensuring of digital international integration of logistic flows between
enterprises in Ukraine and Poland is improved. This procedure, unlike existing, is based on
strategic coordination of the international set marketing mix and logistics mix of the
innovative enterprises Market impulses allow to direct logistic flows in the optimum directions that sets a
positive trend to accumulation of marketing efficiency in logistics systems. In modern business
interaction of the enterprises in the conditions of globalization it is necessary to conduct a
system research of strategy of the international marketing communications, logistic
management, behavior of consumers and economic subjects, within the integrated
international logistic associations. During creation of logistic strategy it is necessary to form
the high level of logistic service during long-term term, to integrate marketing
communications and logistics. The organization of the international strategy and tactics of the
advertising company has to be based partially on a configuration of logistic indicators, such as:
updating of the commodity range, frequency of purchases in the global markets, features of
storing of advertising appeals and seasonality of business. The social responsible planning and
coordinating of the international resource flows allows to provide modern educated consumers
with more intellectually filled global marketing values in public space.
System integration of service elements in global virtual market space promotes increase
in efficiency of the international logistic management of the enterprises. The behavior of
economic subjects and consumers of Ukraine has to display success of their integration into the
EU integrate marketing and legal space. In this regard experience of Poland is very good. It is
appropriate to allocate a complex of marketing communications and logistics mix, having
methodologically imposed system integration of marketing and logistics on such combination.
The organization of the logistic analysis at the industrial enterprises allows to carry out in due
time monitoring of consumer qualities of the international flows of goods and to extend a
complex of logistic services which promotes the international integration of marketing within a
logistics system. The organization of logistic analysis at the industrial enterprises allows to
carry out in due time monitoring of consumer qualities of flows of goods and to extend a
complex of logistic services which promotes integration of marketing within a logistics system.
Optimization of participation of Ukraine and Poland in the international logistic cooperation is
possible thanks to definition and development of resistant and relative competitive advantages
of the states. It is necessary to refer existence of a highly skilled manpower, an advantageous
geographical location to these advantages. It is displayed on coordination of the main
international logistic marketing flows within united integration market space.
 
Date 2019-02-28T13:57:35Z
2019-02-28T13:57:35Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Касян С. Я. Забезпечення цифрового інтегрування логістичних потоків між підприємствами в Україні і Польщі / С. Я. Касян, Д. Шостек // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 90–99.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44556
Kasian S. Ia. The ensuring of digital integration of logistic flows between enterprises in Ukraine and Poland / S. Ia. Kasian, D. Shostek // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 90–99.
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018
http://www.qpij.pl/aktualny-numer2
http://www.htc.com/ua/about/corporate-responsibility
https://glavcom.ua/economics/finances/vice-premjer-kubiv-42-ukrajinskogo-eksportupotraplyaje-na-rinok-jes-525202.html
https://glavcom.ua/economics/finances/vice-premjer-kubiv-42-ukrajinskogo-eksportu-potraplyaje-narinok-
1. Cendrowska Barbara E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw / Barbara Cendrowska, Aneta Sokół, Pola Żylińska. – Warszawa : CeDeWu, 2014. – 170 s.
2. Kasian Serhii Determinanty jakościowe zarządzania marketingiem i logistyka dystrybucji przedsiębiorstw: jakość koordynowania potoków zasobów i usług / Serhii Kasian // ARCHIWUM WIEDZY INŻYNIERSKIEJ. POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA, KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI I BIEZPIECZEŃSTWA. – TOM 2. – NR 2 (2017). – S. 3–5. ZASÓB ELEKTRONICZNY. – DOSTĘPNIE NA: http://www.qpij.pl/aktualny-numer2.
3. Kasian S. Logistics of Recycling and the Procedure of Marketing Communication Explanation of Energy Saving with the Use of Alternative Energy Sources / S. Kasian // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Логістика: Збірник наукових праць. Голова Редакційно-видавничої ради д.е.н., проф. Н. І. Чухрай. – Львів: Видав-во Львівської політехніки. – 2016. – №848. – С. 175–185.
4. Kundera Jarosław Jednolity rynek europejski / Jarosław Kundera. – Kraków : Oficyna ekonomiczna, 2003. – 276 s.
5. Porter M. The competitive Advantage of Nations / M. Porter. – New York : Free Press, 1990.
6. Wiktor J. W. Polscy eksporterzy na rynkach międzynarodowych koncepcja i rezultaty projektu badawczego / J. W. Wiktor // Тези доповіді IX Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг та логістика в системі менеджменту”. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – С. 51–52 (478 с.).
7. Корпоративна відповідальність. Офіційний сайт компанії HTC [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.htc.com/ua/about/corporate-responsibility (дата звернення: 02.03.2017). – Назва з екрана.
8. Крикавський Євген Логістичне управління / Євген Крикавський. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 684 с.
9. Пенькова І. В. Інформаційна економіка: питання теорії : [монографія] / І. В. Пенькова. – Донецьк : ДонНТУ, 2006. – 296 с.
10. Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / Пер. з англ. – К.: Основи, 1997. – 391 с.
11. Решетнікова Ірина Основні положення концепції маркетингу на ринку логістичних послуг / Ірина Решетнікова // Маркетинг в Україні. – 2011. – №4. – С. 66–69.
12. Сімахова А. О. Еволюція підходів до трактування соціальної економіки у глобальному розумінні / А. О. Сімахова // Вісник Дніпропетровського університету. Серія “Світове господарство і міжнародні економічні відносини”. – 2017. – Випуск 9. – С. 80–89.
13. Трифонова О. В. Логістика та маркетинг: співіснування чи поєднання / О. В. Трифонова, Ю. С. Болотова // Прометей. – 2012. – №1(37). – С. 128–132.
14. Україна створила всі передумови для економічного прориву. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://glavcom.ua/economics/finances/vice-premjer-kubiv-42-ukrajinskogo-eksportupotraplyaje-na-rinok-jes-525202.html.
1. Cendrowska, Barbara; Sokół Aneta (2014) E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw [E-marketing for small and medium-sized enterprises]. Warszawa : Wydawnictwo CeDeWu.
2. Kasian Serhii Determinanty jakościowe zarządzania marketingiem i logistyka dystrybucji przedsiębiorstw: jakość koordynowania potoków zasobów i usług [Qualitative determinants of marketing management and the enterprises logistics of distribution: quality of coordination of resources and services flows] ARCHIWUM WIEDZY INŻYNIERSKIEJ. POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA, KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI I BIEZPIECZEŃSTWA [ARCHIVE OF ENGINEERING KNOWLEDGE. CHESTOCHOWA UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, DEPARTMENT OF ENGINEERING OF PRODUCTION AND SAFETY] CZESTOCHOWA, 3–5. ZASÓB ELEKTRONICZNY. – DOSTĘPNIE NA: http://www.qpij.pl/aktualny-numer2.
3. Kasian S. Logistics of Recycling and the Procedure of Marketing Communication Explanation of Energy Saving with the Use of Alternative Energy Sources. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”, Seriia: Lohistyka: Zbirnyk naukovykh prats. Holova Redaktsiino-vydavnychoi rady doktor ekonomichnykh nauk, profesor N. I. Chukhrai [Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”, Series: Logistics: Collection of scientific works. Chairman of Publishing council Doctor of Economics, professor N.I. Chukhraj] Львів, №848, 175–185.
4. Kundera Jarosław (2003) Jednolity rynek europejski [United European market] Kraków : Oficyna ekonomiczna.
5. Porter M. (1990) The competitive Advantage of Nations. New York : Free Press.
6. Wiktor J. W. Polscy eksporterzy na rynkach międzynarodowych koncepcja i rezultaty projektu badawczego [The Polish exporters in the international markets: concept and results of the research project] Tezy dopovidi IX Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu” [Theses of the report of the IX International scientific and practical conference “Marketing and logistics in the system of management”] Lviv, 51–52.
7. Korporatyvna vidpovidalnist. Ofitsiinyi sait kompanii HTC [Corporate responsibility. Official site of the HTC company] [Elektronnyi resurs]. [Electronic source] – Режим доступу: [access]: http://www.htc.com/ua/about/corporate-responsibility (data zvernennia [date of the address]: 22.08.2018). – Nazva z ekrana [The name from the screen].
8. Крикавський Євген (2005) Lohistychne upravlinnia [Logistic Management] Lviv: Vydav-vo Lvivskoi politekhniky.
9. Пенькова І. В. (2006) Informatsiina ekonomika: pytannia teorii [Information economy: theory questions] Donetsk : DonNTU.
10. Портер Майкл Е. (1997) Stratehiia konkurentsii: Metodyka analizu haluzei i diialnosti konkurentiv [Strategy of the competition: Technique of the analysis of branches and activity of competitors] К.: Osnovy.
11. Решетнікова Ірина (2011) Osnovni polozhennia kontseptsii marketynhu na rynku lohistychnykh posluh [Basic provisions of the concept of marketing in the market of logistic services] Marketynh v Ukraini [Marketing in Ukraine], 66–69.
12. Сімахова А. О. (2017) Evoliutsiia pidkhodiv do traktuvannia sotsialnoi ekonomiky u hlobalnomu rozuminni [Evolution of approaches to interpretation of social economy in global understanding] Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. Seriia “Svitove hospodarstvo i mizhnarodni ekonomichni vidnosyny” [Bulletin of the Dnipropetrovsk University. “World Economy and International Economic Relations” series] 2017, Vypusk [Issue] 9., 80–89.
13. Трифонова О. В., Болотова Ю. С. (2012) Lohistyka ta marketynh: spivisnuvannia chy poiednannia [Logistics and marketing: coexistence or combination] Prometei [Prometheus], 128–132.
14. Ukraina stvoryla vsi peredumovy dlia ekonomichnoho proryvu [Ukraine has created all prerequisites for economic break] [Elektronnyi resurs]. [Electronic source] – Режим доступу: [access]: https://glavcom.ua/economics/finances/vice-premjer-kubiv-42-ukrajinskogo-eksportu-potraplyaje-narinok- jes-525202.html.
 
Rights © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Касян С. Я., Шостек Д., 2018
 
Format 90-99
10
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки