Запис Детальніше

Сучасні тренди e-commerce в логістиці

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сучасні тренди e-commerce в логістиці
Current trends of e-commerce in logistics
 
Creator Качуровський, С. В.
 
Contributor Вінницький національний аграрний університет
 
Subject e-commerce
тренди
електронна комерція в логістиці
електронний бізнес
інформаційні технології
e-commerce
trends
e-commerce in logistics
e-business
information technology
658.7
339.1
 
Description Розглянуто електронну комерцію в логістиці та її сучасні тренди розвитку на
основі інноваційних технологій. Розглянуто принципи формування технології block
chain та інших засобів електронного бізнесу, таких як online аукціони. Акцентовано
увагу на систематизації основних операцій та сфер застосування технології. Обґрун-
тованио взаємозв’язок між основними функціональними одиницями логістичного
сервісу з використанням трендів електронної комерції.. Проаналізовано вплив
технології на розвиток логістичного управління в структурі підприємств та логістичних
фірм.
The article deals with the main tasks of e-commerce tools in logistics are: tracking
business processes; replenishment of stocks in Internet-shops, trading platforms; creation of
the appropriate conditions for a comfortable service to clients, in particular discounts,
promotions that stimulate the demand of customers and allows reduction the peak load both
for the logistics company in general and for specific structural subdivisions; staffing by
couriers and fleet. There are several possibilities for tracking business processes, but one of
these features is connected with the technology of the block chain, becoming the undisputed
leader in the world and in the market of Ukraine in particular.
Spheres of application of technology can be various financial transactions, contracts
relating to real estate, insurance, logistics in enterprises and logistics companies, the register of
services provided by various companies, and so on are described in the article.
In the article the block chain technology is substantiated and showed that it can be seen
as a continuous sequence of blocks (linked lists) that contain certain information, built
according to specific rules. The technology’s principle is that copies of the block chains are
stored on a large number of independent computers. This technology is the basis of the digital
currency. The block chain technology has huge potential for any business, especially for
logistics companies. Considering the block chain technology precisely in the field of logistics
management, one can draw attention to a few positive points. By registering in the system,
each element of it has its own characteristics. The example can be: carriers and consumers of
transportation services. By entering reliable information about the carrier, the number of
vehicles, the price, transport tariff, insurance policies, etc., the unit element becomes a unit
that begins to create a new chain. This information can not be changed, so users of this
technology will immediately notice that a specific carrier has appeared on the map of a certain
region. Immediately concluding a smart contract, the client receives a number of services that
he has already reviewed and was previously familiar with. The more new elements of the chain
will be created, the more secure the system will be. This means choosing the chain of carriers,
forwarders, which is necessary for the client, thereby minimizing the number of operations to
a minimum, and excluding the work of the intermediary. In logistics, this can be a blasting
effect, since the distributed asset register indicates the availability of free carriers in the
region’s map and customers interested in transportation. There is entry into the single-span
register (one transaction). It is created on-line and carries important information for the
client, especially who needs multimodal transportation of a certain quantity and with separate
characteristics of the goods.
 
Date 2019-02-28T13:57:36Z
2019-02-28T13:57:36Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Качуровський С. В. Сучасні тренди e-commerce в логістиці / С. В. Качуровський // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 100–104.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44557
Kachurovskii S. V. Current trends of e-commerce in logistics / S. V. Kachurovskii // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 100–104.
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018
https://moluch.ru/archive/139/39286/
http://www.socialmediaexaminer.com/wpcotent/uploads/2016/05/SocialMediaMarketing
http://matrixinfo
http://www.socialmediaexaminer.com/wpcotent/uploads/2016/05/SocialMediaMarketingIndustryReport2016.pdf
http://matrix-info.com/2018/01/30/ukrayina-sered-krayin-lideriv-z-vprovadzhennya-tehnologiyi-blokchejn/
1. Савченко Н. К., Шакирова Ю. К. Электронная коммерция – инновационная форма ведения бизнеса // Молодой ученый. – 2017. – №5. – С. 235-238. –[Електронний ресурс]. – Режим доступу :https://moluch.ru/archive/139/39286/.
2. Дик В. В., Лужецкий М. Г., Родионов А. Э. – Электронная коммерция. М., 2007.
3. Ахромов Я. В. Системы электронной коммерции. Практическое руководство. – М.: Оникс, 2007.
4. Кобелев О. А. Электронная коммерция. – М.: Дашков и К, 2009.
5. Петенева А. А. Роль электронной торговли в развитии бизнеса // Синергия Наук. 2016. № 6. С. 86-91.
6. Епифанов Е. С., Атаров Н. З. Основные этапы развития электронного бизнеса // Вопросы региональной экономики. 2016. Т. 28. № 3. С. 106-111.
7. Social Media Marketing Industry Report – 2016. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.socialmediaexaminer.com/wpcotent/uploads/2016/05/SocialMediaMarketing IndustryReport2016.pdf.
8. Україна серед країн-лідерів впровадження технології блокчейн [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://matrixinfo. com/2018/01/30/ukrayina-sered-krayin-lideriv-z-vprovadzhennya-tehnologiyi-blokchejn/
1. Savchenko N. K., Shakirova YU. K. (2017) Elektronnaya kommertsiya – innovatsionnaya forma vedeniya biznesa. Molodoy uchenyy. [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu :https://moluch.ru/archive/139/39286/.
2. Dik V. V., Luzhetskiy M. G., Rodionov A. E. (2007) Elektronnaya kommertsiya. M., 2007.
3. Akhromov YA. V. Sistemy elektronnoy kommertsii. Prakticheskoye rukovodstvo(2007) M.: Oniks, 2007.
4. Kobelev O. A. Elektronnaya kommertsiya (2009) M.: Dashkov i K.
5. Peteneva A. A. Rol’ elektronnoy torgovli v razvitii biznesa (2016) Sinergiya Nauk. № 6.
6. Yepifanov Ye. S., Atarov N. Z. Osnovnyye etapy razvitiya elektronnogo biznesa (2016) Voprosy regional’noy ekonomiki. 2016. T. 28. № 3.
7. Social Media Marketing Industry Report (2016) – [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu:http://www.socialmediaexaminer.com/wpcotent/uploads/2016/05/SocialMediaMarketingIndustryReport2016.pdf.
8. Ukrayina sered krayin-lideriv vprovadzhennya texnologiyi blokchejn (2018) [Yelektronniy resurs]. – http://matrix-info.com/2018/01/30/ukrayina-sered-krayin-lideriv-z-vprovadzhennya-tehnologiyi-blokchejn/
 
Rights © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Качуровський С. В., 2018
 
Format 100-104
5
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки