Запис Детальніше

Обґрунтування напрямів покращання маркетингової діяльності вітчизняних виробників кухонних меблів (на прикладі тзов “діоліні”)

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Обґрунтування напрямів покращання маркетингової діяльності вітчизняних виробників кухонних меблів (на прикладі тзов “діоліні”)
Definition of directions for improvingmarketing activity of domestic manufacturers of kitchen furniture (based on “diolini” llc example)
 
Creator Чипак, А. А.
Кузьо, Н. Є.
Косар, Н. С.
 
Contributor Національний університет “Львівська політехніка”
 
Subject маркетингова діяльність
комплекс маркетингу
маркетингові дослідження
ринок кухонних меблів
marketing activity
marketing complex
marketing research
kitchen furniture market
339.13
658.8
 
Description Проаналізовано стан ринку кухонних меблів в Україні, подано характеристику
діяльності ТзОВ “ДіоЛіні” на ньому, його стратегій. За допомогою опитування
досліджено ставлення споживачів до вітчизняних та іноземних виробників меблів,
ступінь зацікавленості в модних тенденціях на меблевому ринку, вподобання щодо
стилю меблів, кольорової гами, комплектації тощо. Визначено пріоритетні напрями
покращання маркетингової діяльності ТзОВ “ДіоЛіні” у межах вдосконалення його
товарної, збутової та комунікаційної політики з урахуванням результатів проведеного
опитування та шкали Т. Сааті.
The article analyzes the state of the kitchen furniture market in Ukraine. It was found
that during 2014-2016 there was an increase in the share of imported products while the
production of domestic products was reducing.
The characteristic of “DioLini” LLC (manufacturer of kitchen furniture) activity is
given. It is found that “DioLini” LLC implements a strategy of focusing to increase
specialization and concentration of activities taking into account the requirements of a
particular segment without orientation to the whole market. Stable financial position, high
level of service and presence of own sales network are the main strengths of “DioLini”. The
weaknesses of the company includes the lack of clearly formulated strategic development
direction, the high price of products and weak promotion. Opportunities and threats on the
kitchen furniture market for “DioLini” LLC are also identified.
In January-February 2018, during a survey conducted using the Google Forms service
the next things were studied: consumers’ attitudes towards domestic and foreign furniture
manufacturers, the degree of interest in fashion trends in the furniture market, preferences for
furniture style, color gamut, equipment, key factors when choice of kitchenware, etc. It is also
determined that the majority of respondents choose kitchen furniture in furniture stores.
“DioLini” LLC is unknown to potential customers, they do not know where the salons of the
enterprise are located.
The directions of improvement of marketing activity for “DioLini” LLC is determined
by using the method of hierarchies analysis of T. Saati for product, sales and communications
policy.
To create a capsule collection that will provide unique things to the client, proposals
have been developed for cooperation with the manufacturer of chairs and tables. For the
collection, it is advisable to use calm classic pastel and bright colors of the color palette
“PANTONE COLOR SPRING 2018”. This will make it a good option for the arrangement of
the kitchen, both for the apartment and country house. As for the style, classic or minimalizm
will be a good option, since they have become the most popular among the respondents.
In order to activate the marketing sales policy, “DioLini” LLC is recommended to
expand the sales network by opening a new salon, which should be located near one of the
major shopping centers, where the whole range of furniture, decoration and other goods for
home improvement is present, as well as finishing materials (wallpapers, paints etc.), since
people usually update their furniture when they do repairs.
As for the marketing communication policy of the company, it is proposed to intensify
activities in social networks (Facebook, Instagram). Using that, you can also increase traffic to
the site. “DioLini” LLC also needs to spend costs on targeting advertising, which allows you to
accurately identify the target audience who will be interested in kitchen furniture and increase
the brand’s recognition.
 
Date 2019-02-28T13:57:45Z
2019-02-28T13:57:45Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Чипак А. А. Обґрунтування напрямів покращання маркетингової діяльності вітчизняних виробників кухонних меблів (на прикладі тзов “діоліні”) / А. А. Чипак, Н. Є. Кузьо, Н. С. Косар // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 203–211.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44572
Chipak A. A. Definition of directions for improvingmarketing activity of domestic manufacturers of kitchen furniture (based on “diolini” llc example) / A. A. Chypak, N. Ye. Kuzo, N. S. Kosar // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 203–211.
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018
https://www.pantone.com/fashion-color-trend-report-new-yorkspring-
http://www.dnepro.com.ua/index.php?newsid=414
https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/postepennyj-rost-doli-otechestvennyhproizvoditelej-
http://www.kpi.kharkov.ua/archive/Наукова_періодика/vestnik/Технічний
https://www.pantone.com/fashion-color-trend-report-new-york-spring-2018
https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/postepennyj-rost-doli-otechestvennyh-proizvoditelejanaliticheskij-
http://www.kpi.kharkov.ua/archive/
1. Біловодська О.А., Сигида Л.О. Управління маркетинговим каналами промислових підприємств на інноваційних засадах: монографія. Київ, 2017. 234 с.
2. Інститут кольору Pantone “NY Fashion Week Spring 2018” URL: https://www.pantone.com/fashion-color-trend-report-new-yorkspring- 2018 (дата звернення 20.02.2018).
3. Кулиняк І.Я., Базарко С.В. Оцінювання та підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія “Економіка”. 2017. Випуск 2(8). С.94-100.
4. Майбутнє сегменту кухонних меблів URL: http://www.dnepro.com.ua/index.php?newsid=414 (дата звернення 23.07.2018).
5. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст: Монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ, 2016. 252 с.
6. Окландер М.А., Литовченко І.Л., Ботушан М.І. Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки: монографія. Київ, 2011. 238 с.
7. Поступове зростання вітчизняних виробників: аналітичний огляд ринку меблів України URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/postepennyj-rost-doli-otechestvennyhproizvoditelej- analiticheskij-obzor-rynka-mebeli-ukrainy (дата звернення 25.07.2018).
8. Приварникова І.Ю., Писаренко О.В. Особливості організації каналів збуту продукції на меблевому ринку. URL: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/Наукова_періодика/vestnik/Технічний %20прогрес %20та %20ефективність %20виробництва/2010/62/2_06.pdf (дата звернення 27.08.2018).
9. Саати Т. Принятие решений. Метод анализа иерархий / Пер. с англ. Москва, 1993. 278 с.
10. Скрипник Т.К., Лищук О.А., Підгайчук В.О. Маркетингові дослідження для фірми з продажу меблів. Вісник Хмельницького національного університету. Серія “Економічні науки”. 2017. № 1. С. 164-167.
1. Bilovodsjka O.A., Syghyda L.O. (2017). Upravlinnja marketynghovym kanalamy promyslovykh pidpryjemstv na innovacijnykh zasadakh [The industrial enterprises marketing channels management on an innovative basis]. Kyiv: Centr navchaljnoji literatury.
2. Instytut koljoru Pantone “NY Fashion Week Spring 2018” [Color Institute Pantone “NY Fashion Week Spring 2018”]. Available at: https://www.pantone.com/fashion-color-trend-report-new-york-spring-2018 (accessed 20 February 2018).
3. Kulyniak I.Ya., Bazarko S.V. (2017). Ocinjuvannja ta pidvyshhennja efektyvnosti marketynghovoji dijaljnosti pidpryjemstv [Evaluation and improving of marketing activities effectiveness of enterprises]. Naukovyj visnyk Mukachivsjkogho derzhavnogho universytetu. Serija Ekonomika. no. 2(8), pp. 94-100.
4. Majbutnje seghmentu kukhonnykh mebliv [The future of the kitchen furniture segment]. Available at: http://www.dnepro.com.ua/index.php?newsid=414 (accessed 23 July 2018).
5. Karpenko N.V. (Eds.). (2016). Marketynghova dijaljnistj pidpryjemstv: suchasnyj zmist [Marketing activity of enterprises: modern content]. Kyiv: Centr navchaljnoji literatury.
6. Oklander, M.A., Lytovchenko, I.L., Botushan, M.I. (2011). Marketynghovi komunikaciji promyslovykh pidpryjemstv v umovakh informacijnoji ekonomiky [Маркетингові комунікації промислових підприємств в умовах інформаційної економіки]. Kyiv: Znannja.
7. Postupove zrostannja vitchyznjanykh vyrobnykiv: analitychnyj oghljad rynku mebliv Ukrajiny [Gradual growth of domestic manufacturers: analytical review of the Ukrainian furniture market] Available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/postepennyj-rost-doli-otechestvennyh-proizvoditelejanaliticheskij- obzor-rynka-mebeli-ukrainy (accessed 25 July 2018).
8. Pryvarnykova I.Ju., Pysarenko O.V. (2010). Osoblyvosti orghanizaciji kanaliv zbutu produkciji na meblevomu rynku [Features of the sales channels organization on the furniture market]. Available at: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/ Наукова_періодика/vestnik/Технічний %20прогрес %20та %20ефективність %20виробництва/2010/62/2_06.pdf (accessed 27 August 2018).
9. Saaty T. (1993). Prynjatye reshenyj. Metod analyza yerarkhyj [Decision making. Method of hierarchies analysis]. Moscow, Radyo i svjazj.
10. Skrypnyk T.K., Lyshhuk O.A., Pidghajchuk V.O. (2017). Marketynghovi doslidzhennja dlja firmy z prodazhu mebliv [Expert systems market research forecasting sales]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu. Serija “Ekonomichni nauky”. no. 1, pp. 164-167.
 
Rights © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Чипак А. А., Кузьо Н. Є., Косар Н. С., 2018
 
Format 203-211
9
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки