Запис Детальніше

Інтелектуалізація інтернет-середовища та новий інструментарій для дослідження споживчого попиту

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Інтелектуалізація інтернет-середовища та новий інструментарій для дослідження споживчого попиту
The internet environment intellectualization and new tools for investigation the consumer demand
 
Creator Корольков, В. В.
Литвин, К. В.
 
Contributor Запорізький національний технічний університет
 
Subject Інтернет середовище
інтелектуалізація
цифровий маркетинг
Інтернет маркетинг
споживчий попит
гугл-аналітик
Інтернет транзакції
Internet environment
intellectualization
digital marketing
Internet marketing
consumer demand
339.133.017
 
Description Проводиться аналіз етапів розвитку Інтернет середовища. Доводиться що акцент
розвитку зміщується в бік накопичення знань та трансформації протоколів
прикладного рівня шляхом інтелектуалізації і створення нового інструментарію для
дослідження Інтернет транзакцій. Проводиться аналіз традиційних методів вивчення
попиту. Визначаються умови підвищення адекватності визначення споживчого попиту
шляхом використання нових можливостей аналізу транзакцій споживачів в Інтернет
середовищі. Розглядаються нові можливості використання пошукових дій за допомогою
апарата гугл-аналітик.
The dissemination of the Internet environment use and its development creates new
conditions for market research. Every moment on the Internet, a large number of clients, who
are have in their own interests, visit thousands of pages that offer goods, services, products of
production, their characteristics and features. But conducting an analysis of these consumer
actions to identify demand requires additional systematization and research.
The tools of Internet marketing and digital marketing are mainly aimed at providing ecommerce,
creating convenient Internet banking, promoting products and services on the
market, advertising and other methods that allow you to increase sales. Consequently, digital
marketing is predominantly a toolkit for the seller to influence the buyer. But in order to
ensure an effective equal relationship between the seller and the buyer there is a need to study
consumer demand, consumer needs and requirements for the properties of goods and services.
The purpose of the article is to study the development of the Internet environment and
methods of using Internet marketing tools to study the demand of consumers, their needs, and
monitoring the use of goods and services in order to improve their properties to meet the needs
of the consumer.
Since the beginning of the Internet development, scientists have paid more attention to
optimizing Internet protocols, and methods of optimizing delivery routes for message packets
have been used. These methods have reduced the delivery time of messages, increased the
volume information transmission and enhance the reliability and protection of the Internet
environment.
New technical and programmatic capabilities have practically solved the problem of the
information delivery to the user. But a large information volume requires the use of special
tools to find the necessary information. Therefore, further development of the Internet
environment was more directed to development of the application layer protocols. This process
can be characterized as intellectualization, that is, the accumulation of knowledge and the
creation of intellectual programs to meet the needs of Internet users. With the development of the World Wide Web (WWW) service, the functions of others services began to use into
WWW, and further intellectualization of Internet services was begun to directed into search
engines.
For achieve purpose in Search engines was used indexed pages by keywords. The next
step of the internet environment intellectualizing was the development of webpage
programming tools that not only allow to represent information for the users, but also provide
opportunity interactive communication, identification and authentication systems for users.
The new stage of intellectualization of the Internet is the realization of the ability to
analyze Internet transactions and accumulate information about sites visitors.
The modern development of the Internet environment continues to accumulate
knowledge and acquires greater intellectualization. This creates conditions for improving the
quality of marketing research, which is based on the studied natural actions of the consumers.
According to the results of the study, the new capabilities of Internet marketing are
defined and toolkit which can be used to study consumer demand are defined. Provided
recommendations for building the site architecture. Further research may be directed towards
the creation of a methodological framework for conducting consumer demand research using
the Internet environment. The results of the study also identified ways to further intellectualize
the Internet environment.
 
Date 2019-02-28T13:57:38Z
2019-02-28T13:57:38Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Корольков В. В. Інтелектуалізація інтернет-середовища та новий інструментарій для дослідження споживчого попиту / В. В. Корольков, К. В. Литвин // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 892. — С. 127–133.
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44561
Korolkov V. V. The internet environment intellectualization and new tools for investigation the consumer demand / V. V. Korolkov, K. V. Litvin // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Lohistyka. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 892. — P. 127–133.
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Логістика, 892, 2018
https://www.ashmanov.com/education/articles/prodvizhenie-sajta-bez-ssylok/
1. Ашманов И. Продвижение без ссылок: целостный подход к оптимизации / [Електронний ресурс] – режим доступу: https://www.ashmanov.com/education/articles/prodvizhenie-sajta-bez-ssylok/.
2. Бойчук І.В. Інтернет в маркетингу: підручник [Текст] / І.В. Бойчук, О.М.Музика. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 512с.
3. Брайан Клифтон. Google Analytics для профессионалов[Текст]/ Брайан Клифтон. – М.: Вильямс, 2013. – 608 с.
4. Вертайм К. Цифровой маркетинг. Как увеличить продажи с помощью социальных сетей, блогов, вики-ресурсов, мобильных телефонов и других совпеменных технологий : Пер. С англ. [Текст] / Кент Вертайм, Ян Фенвик; Пер. с англ. – М.: Альпина Паблишерз: Издательство Юрайт, 2010. – 377 с.
5. Вирин Ф.Ю. Інтернет-маркетинг. Полный сборник практических инструментов [Текст]/ Ф.Ю. Вирин. М.: ЭКСМО, 2010. 160 с.
6. Корольков І.В. Скорочення довжин маршрутів, отриманих методом алгоритмічної маршрутизації, шляхом модифікації топологічних дерев [Текст] / І.В.Корольков // Вісник Національного технічного університету України “КПІ”. Серія: Інформатика, управління та обчислювальна техніка. – 2007. – № 47. – С. 86–97.
7. Кудин Д. Количественные оценки качества функционирования системы защиты информации / Денис Кудин, Владислав Корольков // Правове, нормативне та методологічне забезпечення систем захисту інформації в Україні.-2003, №6. – С.25-28.
8. Литовченко І.Л. Інтернет-маркетинг: навчальний посібник [Текст] / І.Л. Литовченко, В.П. Пилипчик. – К.: Центр учбової літератури, 2008. –184 с.
9. Окландер Т.О. Еволюція маркетингових досліджень в цифровому маркетингу [Текст]/ Окландер Т.О., Бударіна М.Г. // Молодий вчений. 2017. – № 11 (51). – С.1257-1261.
10. Окландер М. А., Романенко О. О. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу // Економічний вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”. 2015 (12).– С. 362–371.
11. Сохацька О.М. Ефективність цифрових маркетингових комунікацій: від постановки мети до оцінювання результату [Текст] / О.М. Сохацька, О.А. Легкий // Маркетинг і цифрові технології, 2017. -Том 1, № 2. – С. 4-32.
12. Ус М.І. Інтернет-маркетинг як інструмент маркетингових комунікацій та складник комерційної діяльності підприємства [Текст] / Ус М.І., Економіка та суспільство, 2018. Випуск 15. – С. 482– 488.
13. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя: монографія / авт. кол.: М. А. Окландер, Т. О. Окландер, О. І. Яшкіна [та ін.]; за ред. д.е.н., проф. М. А. Окландера. – Одеса: Астропринт, 2017. – 292 с.
14. Яцюк Д.В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій // Д.В. Яцюк, Інвестиції: практика та досвід, 2015. – №7. – C.70-74.
1. Ashmanov I. Prodvizheniye bez ssylok: tselostnyy podkhod k optimizatsii / [Yelektronniy resurs] – rezhim dostupu: https://www.ashmanov.com/education/articles/prodvizhenie-sajta-bez-ssylok/.
2. Boychuk I.V. Internet v marketynhu: pidruchnyk [Tekst] / I.V. Boychuk, O.M.Muzyka. – K.: Tsentr uchbovoyi literatury, 2010. – 512s.
3. Brayan Klifton. Google Analytics dlya professionalov[Tekst]/ Brayan Klifton. – M.: Vil’yams, 2013. – 608 s.
4. Vertaym K. Tsifrovoy marketing. Kak uvelichit’ prodazhi s pomoshch’yu sotsial’nykh setey, blogov, viki-resursov, mobil’nykh telefonov i drugikh sovpemennykh tekhnologiy : Per. S angl. [Tekst] / Kent Vertaym, Yan Fenvik; Per. s angl. – M.: Al’pina Pablisherz: Izdatel’stvo Yurayt, 2010. – 377 s.
5. Virin F.YU. Ínternet-marketing. Polnyy sbornik prakticheskikh instrumentov [Tekst]/ F.YU. Virin. M.: EKSMO, 2010. 160s.
6. Korolkov I.V. Skorochennya dovzhyn marshrutiv, otrymanykh metodom alhorytmichnoyi marshrutyzatsiyi, shlyakhom modyfikatsiyi topolohichnykh derev [Tekst] / I.V.Korolkov // Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrayiny “KPI”. Seriya: Informatyka, upravlinnya ta obchyslyuvalna tekhnika. – 2007. – № 47. S. 86–97.
7. Kudyn D. Kolychestvennye otsenky kachestva funktsyonyrovanyya systemy zashchyty ynformatsyy / Denys Kudyn, Vladyslav Korolkov // Pravove, normatyvne ta metodolohichne zabezpechennya system zakhystu informatsiyi v Ukrayini.-2003, №6. – S.25-28.
8. Lytovchenko I.L. Internet-marketynh: navchalnyy posibnyk [Tekst] / I.L. Lytovchenko, V.P. Pylypchyk. – K.: Tsentr uchbovoyi literatury, 2008. –184 s.
9. Oklander T.O. Evolyutsiya marketynhovykh doslidzhen v tsyfrovomu marketynhu [Tekst]/ Oklander T.O., Budarina M.H. // Molodyy vchenyy. 2017. – № 11 (51). – S.1257-1261.
10. Oklander M. A., Romanenko O. O. Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid Internet-marketynhu // Ekonomichnyy visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrayiny “Kyyivskyy politekhnichnyy instytut”. 2015 (12).– S. 362–371.
11. Sokhatska O.M. Efektyvnist tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsiy: vid postanovky mety do otsinyuvannya rezultatu [Tekst] / O.M. Sokhatska, O.A. Lehkyy // Marketynh i tsyfrovi tekhnolohiyi, 2017. - Tom 1, № 2. – S. 4-32.
12. Us M.I. Internet-marketynh yak instrument marketynhovykh komunikatsiy ta skladnyk komertsiynoyi diyalnosti pidpryyemstva [Tekst] / Us M.I., Ekonomika ta suspilstvo, 2018. Vypusk 15. – S. 482– 488.
13. Tsyfrovyy marketynh – model marketynhu KHKHI storichchya: monohrafiya / avt. kol.: M. A. Oklander, T. O. Oklander, O. I. Yashkina [ta in.]; za red. d.e.n., prof. M. A. Oklandera. – Odesa: Astroprynt, 2017. – 292 s.
14. Yatsyuk D.V. Tsyfrovyy marketynh: maybutnye marketynhovykh komunikatsiy // D.V. Yatsyuk, Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 2015. – №7. – C.70-74.
 
Rights © Національний університет “Львівська політехніка”, 2018
© Корольков В. В., Литвин К. В., 2018
 
Format 127-133
7
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки