Запис Детальніше

Використання потенціалу комунікативної методики при навчанні студентів англійській мові у немовних вузах (The use of the communicative approach in teaching English in non-language universities)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation https://eprints.oa.edu.ua/7577/
 
Title Використання потенціалу комунікативної методики при навчанні студентів англійській мові у немовних вузах
(The use of the communicative approach in teaching English in non-language universities)
 
Creator Коротка, Н. В. (N. Korotka)
 
Subject Загальні питання лінгвістики та літератури
 
Description Стаття присвячена проблемі використання комунікативного підходу у викладанні англійської мови в немовних вузах. Відзначається теоретичне обґрунтування даного підходу в контексті вирішення деяких конкретних освітніх завдань. У статті розглядаються різні точки зору комунікативного підходу у викладанні англійської мови в немовних вузах. Дається теоретичне обґрунтування важливості використання комунікативної методики у викладанні іноземної мови. У статті сформовано модель процесу комунікації, виділено найбільш важливі і суттєві параметри зв’язку. Пропонується ряд рекомендацій для підвищення ефективності уроків іноземної мови в немовних вузах.
(The article is devoted to the use of the communicative approaching teaching English in non-language universities. It is observed the theoretical justification of this approaching the context of deciding some specific educational objectives. The article considers different points of view about communicative approaching teaching English in non-linguistic universities. It provides a theoretical justification of the importance of usingcommunicative methods in teaching foreign language. The article formed the model of the communication process by highlighting the main critical and essential parameters of communication. The main parameters of the process of communication include: 1. activity character of verbal behavior, which should be translated: a) in the communicative behavior of the teacher as a participant in the process of communication and learning; b) in the communicative behavior of the student as a subject of communication and training; 2. objectivity of communication process, which needs to be modeled in a limited but precisese to discussion items; 3. language tools that facilitate communication and learning in the situations; the real system, the sefunds shall be modelling in a simplified, but performs the same function, although limited funds. It is suggested a number of guidelines to improve the effectiveness of language lessons in non-language universities.)
 
Publisher Видавництво Національного університету "Острозька академія"
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier https://eprints.oa.edu.ua/7577/1/51.pdf
Коротка, Н. В. (N. Korotka) (2017) Використання потенціалу комунікативної методики при навчанні студентів англійській мові у немовних вузах (The use of the communicative approach in teaching English in non-language universities). Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» (Вип.67). с. 155-157. ISSN 2519-2558