Запис Детальніше

THE RECONFIGURABLE FLIGHT CONTROL SYSTEM FOR RECOVERING STABILITY AND CONTROLLABILITY OF THE AIR-PLANE IN SPECIAL FLIGHT SITUATIONS

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE RECONFIGURABLE FLIGHT CONTROL SYSTEM FOR RECOVERING STABILITY AND CONTROLLABILITY OF THE AIR-PLANE IN SPECIAL FLIGHT SITUATIONS
СИСТЕМА РЕКОНФІГУРАЦІЇ КЕРУВАННЯ ПОЛЬОТОМ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ КЕРОВАНОСТІ ТА СТІЙКОСТІ ПОВІТРЯНОГО КОРАБЛЯ В УМОВАХ ВИНИКНЕННЯ ОСОБЛИВИХ СИТУАЦІЙ У ПОЛЬОТІ
 
Creator Казак, Василь Миколайович
Шевчук, Дмитро Олегович
Тимошенко, Наталія Анатоліївна
Прохоренко, Ірина Володимирівна
 
Subject aircraft; reconfiguration; flight control system; loss of control in flight; controllability; special flight situation

повітряний корабель; реконфігурація керування; система керування польотом; керованість; стійкість, особлива ситуація у польоті
УДК 004.087.5:004.841.3(045)
 
Description In this paper is given comparative analysis of the statistics adverse flight conditions in flight. Possibility of application of system methods parametric and structural reconfiguration in order to prevent the current flight situation in catastrophic is examined. In this paper, reconfigurable (active) flight control system for recovering stability and controllability of the aircraft when an unexpected problem (such as faults or failures to the actuators/sensors or structural damage) occurs during a flight is proposed.
Складність вирішення проблеми забезпечення заданого рівня безпеки польотів безперервно зростає у зв'язку з підвищенням інтенсивності використання авіаційної техніки, що крім відомих впливів, веде до значного збільшення імовірності зіткнення у польоті з механічними, біологічними та електричними формуваннями, а також розширенням кола виконуваних нею функціональних завдань (розвитком стратегії використання авіації у локальних війнах, що змусило провідні держави світу негайно зайнятися дослідженнями, спрямованими на підвищення рівня живучості повітряних кораблів (ПК)). Порівняльний аналіз статистичних даних ICAO показав, що 35% авіаційних подій спричинено пошкодженнями зовнішніх обводів ПК і керувальних органів, відмовами та пошкодженнями елементів пілотажно-навігаційного комплексу, причому головним чином відмовами їх приводів. Варто відзначити надзвичайно високу швидкоплинність розвитку аварійної ситуації, що в свою чергу потребує миттєвого втручання в ситуацію для вжиття необхідних керувальних дій щодо запобігання її розвитку або переростання у катастрофічну. У статті пропонується концепція системи автоматичного керування із функціями реконфігурації, що забезпечує відновлення керованості та стійкості ПК в умовах виникнення особливих ситуацій за рахунок реконфігурації керувальних сигналів, структури системи, конфігурації ПК або цільових завдань, тобто збереження безпечного режиму польоту, а також наведено її функціональну схему. Пропонується інтелектуальна система автоматичного діагностування, яка забезпечує своєчасну реєстрацію ушкоджень зовнішнього ободу ПК з підвищеною достовірністю та точністю фіксації місця, ступеня та моменту раптового пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті. Рішення поставленої задачі досягається тим, що у внутрішню порожнину елементів конструкції ПК за матричною схемою вмонтовано «n» датчиків лінійного прискорення та «m» датчиків кутової швидкості. Сигнал з кожного окремого датчика надходить до класифікатора типових пошкоджень, який розпізнає отримане пошкодження зовнішнього обводу ПК у польоті, якщо воно раптово виникло, згідно з «базою даних» класифікатора.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor

 
Date 2019-03-02
 
Type
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/13483
10.18372/0370-2197.1(82).13483
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 1(82) (2019); 26-32
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 1(82) (2019); 26-32
Проблемы трения и изнашивания; № 1(82) (2019); 26-32
 
Language uk