Застосування технологій віртуалізації Unix-подібних операційних систем у підготовці бакалаврів інформатики
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715147/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2055 |
|
Title |
Застосування технологій віртуалізації Unix-подібних операційних систем у підготовці бакалаврів інформатики
Using Unix-Like Operating Systems Virtualization Technologies in Training the Bachelors of Computer Science |
|
Creator |
Спірін, О.М.
Головня, О.С. |
|
Subject |
004.42 Computer programming. Computer programs
004.45 System software 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Попри широке використання технологій віртуалізації в галузі освіти, лишається недослідженою проблема індивідуального добору засобів віртуалізації для навчання окремих дисциплін, у тому числі для навчання операційних систем бакалаврів інформатики. Під час дослідження процесу навчання операційних систем майбутніх бакалаврів інформатики було виявлено такі проблеми, пов'язані з використанням технологій віртуалізації, як апаратні і програмні збої; низька швидкість роботи віртуалізованої операційної системи; відсутність адаптованих інструкцій; прив'язаність лабораторних занять до певних аудиторій; неоднаковість умов, у яких здійснюється самостійна робота студентів з віртуалізованою операційною системою. Порівняння балів майбутніх бакалаврів інформатики, одержаних під час проходження курсу з операційних систем, що передбачав вивчення операційних систем Linux і Windows, а також основ теорії операційних систем, показало, що рівень навчальних досягнень, пов'язаних з Linux, був загалом нижчим за рівень навчальних досягнень з дисципліни. Опитування вітчизняних викладачів курсу з операційних систем продемонструвало наявність низки відмінностей щодо особливостей проведення курсу, зокрема неоднаковість досвіду роботи викладачів з технологіями віртуалізації, різноманітність технологій віртуалізації, застосовуваних для навчання студентів, оцінювання важливості факторів добору засобів віртуалізації. У статті запропоновано методику застосування технологій віртуалізації unix-подібних операційних систем у підготовці бакалаврів інформатики, яка спирається на варіативний підхід до використання таких технологій. Підхід передбачає поєднання кількох засобів віртуалізації у межах одного курсу з операційних систем задля відповідності індивідуальним особливостям проведення курсу, індивідуальним потребам студентів і забезпечення стійкості у разі програмних і апаратних збоїв. Описано дидактичну модель, що лежить в основі пропонованої методики, подано результати експериментальної перевірки ефективності методики.
Despite the widespread use of virtualization technologies in education the problem of individual selection of virtualization tools for teaching certain courses, including teaching operating systems to Bachelors of Computer Science, remains scarcely studied. Research of operating systems teaching process to Bachelors of Computer Science found a range of issues in using virtualization technologies. These are as listed: hardware and software failures; low performance of virtualized operating systems; lack of adapted instructions; dependence on specific computer laboratories; unequal conditions of independent work with virtualized operating systems. Comparison of Bachelors of Computer Science scores in Operating Systems course which included studying Linux and Windows operating systems and also Fundamentals of Operating Systems Theory, resulted in general lower level of learning outcomes in Linux compared to the ones of the entire academic subject. A survey of Ukrainian teachers of Operating Systems course shows a number of differences in teaching process. It includes differences in teachers’ experience of using virtualization technologies, variety of virtualization technologies applied during the course, factors estimation for selecting virtualization tools. The article proposes the methodology of using unix-like operating systems virtualization technologies in professional training of Bachelors of Computer Science based on the variable approach to using mentioned technologies. The approach involves combining several virtualization tools in the frames of one course of Operating Systems to meet specific features of teaching the course as well as individual students’ needs and ensures hardware and software fault tolerance. Didactic model underlying the proposed methodology is described in the article. Experimental results on methodology effectiveness are provided. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715147/1/2055-10244-1-PB.pdf
- Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) and Головня, О.С. (orcid.org/0000-0003-0095-7585 <http://orcid.org/0000-0003-0095-7585>) (2018) Using Unix-Like Operating Systems Virtualization Technologies in Training the Bachelors of Computer Science Information Technologies and Learning Tools, 3 (65). pp. 201-222. ISSN 2076-8184 |
|