Запис Детальніше

Сформованість відповідальної громадянської позиції в учнів старшого підліткового віку

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715161/
 
Title Сформованість відповідальної громадянської позиції в учнів старшого підліткового віку
Formedness of responsible citizenship among teenager
 
Creator Куниця, Т.Ю.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкрито сутніть поняття відповідальна громадянська позиція. Визначено основні теоретичні підходи у сучасній вітчизняній та зарубіжній педагогічній науці щодо її формування.
Метою статті є визначення ступеню сформованості відповідальної громадянської позиції в учнів та готовності вчителів до здійснення соціально-педагогічного супроводу щодо її формування.
У процесі дослідження використано методи: анкетування, опитування, метод незакінчених речень. Аналіз отриманих результатів здійснено на основі критеріїв та показників сформованості відповідальної громадянської позиції: когнітивно-ціннісного, емоційно-мотиваційного, поведінково- діяльнісного та визначено рівні її сформованості у підлітків: високий, середній, низький.
За результатами аналізу наукових джерел уточнено визначення відповідальної громадянської позиції як інтегративної якості особистості, яка характеризується високим ступенем громадянськості та правової культури, виявляється у поєднанні громадянської свідомості, прагненні до позитивної самореалізації, морально-вольових якостей й почуттів, а також громадянських вчинках, діях, поведінці.
На підставі представлених результатів емпіричного дослідження визначено ціннісні орієнтири підлітків, розуміння виконуваних ними соціальних ролей та ставлення до них, рівень реалізації складових відповідальної громадянської позиції на практиці. Окрему увагу за результатами діагностичного дослідження було зосереджено на визначенні рівня обізнаності вчителів щодо поняття відповідальної громадянської позиції та готовності до здійснення її цілеспрямованого формування.
Отримані результати дослідження дозволяють зробити висновки про необхідність здійснення соціально-педагогічного супроводу підлітків з низьким рівнем сформованості відповідальної громадянської позиції.
The article reveals the essence of the concept of responsible civil position. The basic theoretical approaches in modern domestic and foreign pedagogical science concerning its formation are defined.
The purpose of the article is to determine the degree of formation of responsible citizenship among students and teachers' readiness to implement social and pedagogical support for its formation.
In the process of research the following methods were used: questionnaire, survey, method of unfinished sentences. The analysis of the results was carried out on the basis of criteria and indicators of formation of responsible citizenship: cognitive-value, emotional-motivational, behavioral-activity and determined the levels of its formation among adolescents: high, medium, low.
According to the results of the analysis of scientific sources, the definition of responsible citizenship was refined as an integrative quality of personality, which is characterized by a high degree of citizenship and legal culture, is combined with civil consciousness, the desire for positive self-realization, for moral and volitional qualities and feelings, as well as for civil actions, behavior.
On the basis of the presented results of empirical research the value orientations of adolescents, understanding of their social roles and attitude to them, the level of implementation of the components of responsible citizenship in practice are determined. Special attention on the results of the diagnostic study was focused on determining the level of awareness of teachers about the concept of responsible citizenship and readiness to implement its purposeful formation.
The results of the study allow to draw conclusions about the need for socio-pedagogical support of adolescents with a low level of formation of responsible citizenship.
 
Publisher НАІР
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715161/1/03_19_%D0%9A%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_%D0%A1%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B2%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%83.pdf
- Куниця, Т.Ю. (orcid.org/0000-0002-4084-3219 <http://orcid.org/0000-0002-4084-3219>) (2018) Formedness of responsible citizenship among teenager Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді (22). pp. 112-120. ISSN 2308-3778