Запис Детальніше

Research summary: UNICEF psychosocial support programs for school children in Donetska and Luhanska oblasts

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714561/
https://www.ukma.edu.ua/eng/images/docs/CMHPSS/UNICEF_KMA_Research%20summary_en_2017.pdf
 
Title Research summary: UNICEF psychosocial support programs for school children in Donetska and Luhanska oblasts
Узагальнення досліджень: програми психологічної підтримки ЮНІСЕФ для школярів в Донецькій і Луганській областях
Обобщение исследований: программы психологической поддержки ЮНИСЕФ для школьников в Донецкой и Луганской областях
 
Creator Bogdanov, Sergiy
Girnyk, Andriy
Lazorenko, Borys
Savinov, Volodymyr
Panok, V.
Basenko, Oksana
Ivaniuk, Iryna
Lunchenko, N.
Evtuhov, Danylo
Kovalevskaya, Julia
Chernobrovkin, Volodymyr
Chernobrovkina, Vira
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
308 Соціографія. Описове вивчення суспільства (кількісне та якісне)
314/316 Society
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
 
Description In the research summary describes the conditions, procedure and main results of one of the first systematic studies of the psychosocial problems of children and youth that live in a buffer zone of a military conflict in eastern Ukraine. It is shown that the information obtained in the study can become the basis for conceptualizing of a culture of specific resilience, as well as the platform for planning further competent psychosocial interventions in order to increase the effectiveness of overcoming the sadness and stress by the younger generations of Ukrainians who were directly affected by the military aggression of the Russian Federation in Ukraine.
В узагальненні досліджень описано умови, процедуру та основні результати одного з перших систематичних досліджень психосоціальних проблем дітей та молоді, що проживають у буферній зоні воєнного конфлікту на сході України. Показано, що отримана в дослідженні інформація може стати основною для концептуалізації культури специфічної життєстійкості, а також платформою для планування подальших компетентних психосоціальних інтервенцій задля підвищення ефективності подолання смутку і стресу молодим поколінням українців, яких безпосередньо торкнулася воєнна агресія Російської Федерації в Україні.
В обобщении ислледований описаны условия, процедура и основные результаты одного из первых систематических исследований психосоциальных проблем детей и молодежи, проживающих в буферной зоне военного конфликта на востоке Украины. Показано, что полученная в исследовании информация может стать основной для концептуализации культуры специфической жизнестойкости, а также платформой для планирования дальнейших компетентных психосоциальных интервенций с целью повышения эффективности преодоления грусти и стресса молодым поколением украинцев, которых непосредственно коснулась военная агрессия Российской Федерации в Украине.
 
Date 2017
 
Type Experiment
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714561/1/Bogdanov%20S.%20et%20al.%20UNICEF_KMA_Research%20summary_en_2017.pdf
- Bogdanov, Sergiy (orcid.org/0000-0002-0218-5067 <http://orcid.org/0000-0002-0218-5067>), Girnyk, Andriy, Lazorenko, Borys (orcid.org/0000-0002-2113-0424 <http://orcid.org/0000-0002-2113-0424>), Savinov, Volodymyr (orcid.org/0000-0001-5830-2333 <http://orcid.org/0000-0001-5830-2333>), Panok, V. (orcid.org/0000-0003-1421-0554 <http://orcid.org/0000-0003-1421-0554>), Basenko, Oksana, Ivaniuk, Iryna, Lunchenko, N., Evtuhov, Danylo, Kovalevskaya, Julia, Chernobrovkin, Volodymyr and Chernobrovkina, Vira (2017) Research summary: UNICEF psychosocial support programs for school children in Donetska and Luhanska oblasts [Experiment]