Запис Детальніше

Контекстне навчання як умова формування соціокультурної компетентності студентів коледжу

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26719/
 
Title Контекстне навчання як умова формування соціокультурної компетентності студентів коледжу
Контекстное обучение как условие формирования социокультурной компетентности студентов колледжа
Zhelanova V. Contextual Learning as a Condition for the Formation of Sociocultural Competence of College Students
 
Creator Желанова, Вікторія В'ячеславівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті висвітлено технологію контекстного навчання при формуванні соціокультурної компетентності студентів в умовах коледжу. Дана технологія представлена неімітаційними (лекції контекстного типу), імітаційними ігровими (ділова гра контекстної спрямованості) та імітаційними неігровими (аналіз соціокультурних ситуацій та розв’язання соціокультурних задач контекстної спрямованості) організаційними формами навчання контекстного типу.
В статье продемонстрирована технология контекстного обучения при формировании социокультурной компетентности студентов в условиях колледжа. Данная технология представлена в виде неимитационных (лекции контекстного типа), имитационных игровых (деловая игра контекстной направленности) и имитационных неигровых (анализ социокультурных ситуаций и решения социокультурных задач контекстной направленности) организационных форм обучения контекстного типа.
The research deals with the analysis of effective strategies for forming sociocultural competence of college students with help of contextual learning. Sociocultural changes in the process of eurointegration predetermine establishment of new type of intercultural relations. For future specialists new possibilities and prospects of collaboration with foreign countries appear, that envisages expansion of penetration into the foreign culture, development the dialogue of cultures, cooperation between people and understanding other cultural values. That is why the problem of sociocultural competence formation among specialists is actual to the current stage of development of Ukrainian society. Any industry requires competent, mobile and competitive professionals who are able to work and can actively interact in a team, who are able to take responsibility for the decision and results of their own work, operate in a multicultural space for effective socialization and communication with representatives of different cultures and peoples. This technology iD represented by non-imitative (lectures of contextual type), simulation games (business game of context orientation) and simulation non-game (analysis of ьsociocultural situations and solving sociocultural problems of contextual orientation) organizational forms of learning context-type.
 
Publisher Видавництво Державного закладу «Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26719/1/V_Zhelanova_VLNUTS_8%20%28322%29.pdf
Желанова, Вікторія В'ячеславівна (2018) Контекстне навчання як умова формування соціокультурної компетентності студентів коледжу Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (8(322)). с. 100-107. ISSN 2227-2844