Запис Детальніше

Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи

Електронний науковий архів Науково-технічної бібліотеки Національного університету "Львівська політехніка"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи
Model of activities of ukrainian higher educational institutions: conceptual and legal basis
Модель деятельности высших учебных заведений украины: концептуальные и правовые основы
 
Creator Гарасимів, Тарас
Парпан, Уляна
Parpan, Ulyana
Harasymiv, Taras
Гарасымив, Тарас
Парпан, Ульяна
 
Contributor Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Polytechnic National University
 
Subject вища освіта
вищий навчальний заклад
інститут
академія
університет
Закону України “Про вищу освіту”
система вищих навчальних закладів України
higher education
institution of higher education
institute
academy
university
The Law of Ukraine “On Higher Education”
the system of higher educational institutions of Ukraine
высшее образование
высшее учебное заведение
институт
академия
университет
Закон Украины “О высшем образовании”
система высших учебных заведений Украины
340.1
 
Description Досліджено теоретико-правову модель діяльності вищих навчальних закладів
України, визначено її концептуальні та юридичні основи. Проаналізувавши природу
вищого навчального закладу як головного складового елементу системи вищої освіти та
ключового суб’єкта освітніх правовідносин доведено, що він є юридичною особою при-
ватного або публічного права, яка з підстав, передбачених національним законодавством,
долучається до публічних відносин і наділена адміністративними повноваженнями.
Відзначено, що вищий навчальний заклад як головний складовий елемент
загальної системи вищої освіти та ключовий суб’єкт освітніх правовідносин можна
визначити як особливу освітньо-наукову установу, діяльність якої відповідно до
законодавства спрямована на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої
освіти, здійснення наукової, науково-технічної, інноваційної та методичної діяльності,
забезпечення організації освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти.
The article deals with the theoretical and legal model of activity of higher educational
institutions of Ukraine, its conceptual and legal foundations. Having analyzed the nature of a
higher educational institution as the main constituent element of the system of higher
education and the key subject of educational legal relations, it is proved that it is a legal entity
of private or public law, which, on the grounds provided for by national legislation, attaches to
public relations and is entrusted with administrative powers. It is noted that higher education
institution as the main component of the general system of higher education and the key
subject of educational legal relations can be defined as a special educational and scientific
institution, whose activity is directed, in accordance with the legislation, to the conduct of
educational activities at certain levels of higher education, the implementation of scientific,
scientific -technical, innovative and methodical activities, ensuring the organization of the
educational process and the acquisition of higher education.
В статье исследованы теоретико-правовую модель деятельности высших учебных
заведений Украины, определены ее концептуальные и юридические основания.
Проанализировав природу высшего учебного заведения как главного составного элемента
системы высшего образования и ключевого субъекта образовательных правоотношений
доказано, что он является юридическим лицом частного или публичного права, которая по
основаниям, предусмотренным национальным законодательством, вступает в публичных
отношений и обладает административными полномочиями.
Отмечено, что высшее учебное заведение как главный составляющий элемент
общей системы высшего образования и ключевой субъект образовательных право-
отношений можно определить как особую образовательно-научное учреждение, деятель-
ность которой в соответствии с законодательством направлена на осуществление
образовательной деятельности на определенных уровнях высшего образования, осу-
ществление научной, научно технической, инновационной и методической деятель-
ности, обеспечение организации образовательного процесса и получения лицами
высшего образования.
 
Date 2019-03-01T10:28:11Z
2019-03-01T10:28:11Z
2018-02-26
2018-02-26
 
Type Article
 
Identifier Гарасимів Т. Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи / Тарас Гарасимів, Уляна Парпан // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 889, випуск 17. — С. 68–76. — (Адміністративне та інформаційне право).
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44626
Parpan U. Model of activities of ukrainian higher educational institutions: conceptual and legal basis / Ulyana Parpan, Taras Harasymiv // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Yurydychni nauky. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 889, випуск 17. — P. 68–76. — (Administratyvne ta informatsiine pravo).
 
Language uk
 
Relation Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Юридичні науки, 889, випуск 17, 2018
http://zakon2
http://zakon5.rada
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
1. Закон України “Про освіту” від 05. 09. 2017 № 2145-VIII. URL: http://zakon2. rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 01. 12. 2017).
2. Закон України “Про вищу освіту” (від 1 липня 2014 року № 1556-VII, Редакція від 28. 09. 2017). URL:http://zakon5.rada. gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 01. 12. 2017).
3. Закон України “Про вищу освіту” від 17. 01. 2002 № 2984-III (втратив чинність на підставі Закону України № 1556-VII від 01. 07. 2014). URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14 (дата звернення: 02. 12. 2017).
4. Закон України “Про вищу освіту” від 17.01.2002 № 2984-III (втратив чинність на підставі Закону України № 1556-VII від 01.07.2014).URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14 (дата звернення: 02.12.2017).
5. Горбачик А. П. Особливості менеджменту вищої освіти в сучасних умовах // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. 2010. Випуск 11. С. 5–20.
6. Ніколаєнко С. Якість вищої освіти України – погляд у майбутнє // Світ фінансів. Випуск 3(8). Жовтень 2006. С. 7–22.
7. Длугопольський О. Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти України у світлі орієнтирів європейського стандарту / Вища освіта в Україні: порядок денний для реформ / за заг. ред. Ніколаєва Є. Б. К.: Представництво Фонду Конрада Аденауера в Україні, 2017. С. 28–33.
8. Захарчин Р. М. Проблеми і перспективи розвитку вищої освіти на інноваційній основі // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. 2011. Вип. 7. С. 13–15.
9. Геєць В. Соціогуманітарні складові перспектив переходу до соціально-орієнтованої економіки в Україні // Економіка України. 2000. № 2. С. 4–12.
10. Сірий Є. В. Інноваційний розвиток освіти в Україні: розгортання проблеми та засадницькі орієнтири. URL: www.socd.univ.kiev.ua/sites/default/ files/library/.../aktprob.11.65.pdf (дата звернення 01.09.2017).
11. Терентьєва Н. Основні тенденції розвитку університетської освіти кінця першого десятиліття ХХІ століття: європейський вимір // Педагогіка і психологія. Науково-теоретичний та інформаційний вісник НАПН України / ред. кол. В. Г. Кремень (гол. ред.) та ін. 2012. № 3(76). С. 22–27.
1. Zakon Ukrayiny “Pro osvitu” vid 05. 09. 2017 No. 2145-VIII. [Law of Ukraine “On Education” of 05.09.2017 No. 2145-VIII.]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
2. Zakon Ukrayiny “Pro vyshchu osvitu” (vid 1 lypnya 2014 roku No. 1556-VII, Redaktsiya vid 28. 09. 2017). [Law of Ukraine “On Higher Education” (from July 1, 2014 No. 1556-VII, Revision of 09/28/2017)]. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
3. Zakon Ukrayiny “Pro vyshchu osvitu” vid 17. 01. 2002 No. 2984-III (vtratyv chynnist' na pidstavi Zakonu Ukrayiny No. 1556-VII vid 01. 07. 2014). [The Law of Ukraine “On Higher Education” of 17.01.2002 No. 2984-III (expired on the basis of the Law of Ukraine No. 1556-VII of 01. 07. 2014).]. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.
4. Zakon Ukrayiny “Pro vyshchu osvitu” vid 17.01.2002 No. 2984-III (vtratyv chynnist' na pidstavi Zakonu Ukrayiny No. 1556-VII vid 01.07.2014). [Law of Ukraine “On Higher Education” dated January 17, 2002 No. 2984-III (invalidated on the basis of the Law of Ukraine No. 1556-VII of 01.07.2014)]. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.
5. Horbachyk A. P. Osoblyvosti menedzhmentu vyshchoyi osvity v suchasnykh umovakh [Features of management of higher education in modern conditions.]. Aktual'ni problemy sotsiolohiyi, psykholohiyi, pedahohiky. 2010. Vol. 11. pp. 5–20.
6. Nikolayenko S. Yakist' vyshchoyi osvity Ukrayiny – pohlyad u maybutnye [The quality of higher education in Ukraine is a look into the future]. Svit finansiv. Vol. 3(8). Zhovten' 2006. pp. 7–22.
7. Dluhopol's'kyy O. Rozbudova vnutrishn'oyi systemy zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity Ukrayiny u svitli oriyentyriv yevropeys'koho standartu [Development of an internal quality assurance system for higher education in Ukraine in light of European standards.]. Vyshcha osvita v Ukrayini: poryadok dennyy dlya reform. za zah. red. Nikolayeva Ye. B. Kyiv: Predstavnytstvo Fondu Konrada Adenauera v Ukrayini, 2017. pp. 28–33.
8. Zakharchyn R. M. Problemy i perspektyvy rozvytku vyshchoyi osvity na innovatsiyniy osnovi [Problems and prospects for the development of higher education on an innovative basis.]. Naukovi zapysky L'vivs'koho universytetu biznesu ta prava. 2011. Vol. 7. pp. 13–15.
9. Heyets' V. Sotsiohumanitarni skladovi perspektyv perekhodu do sotsial'no-oriyentovanoyi ekonomiky v Ukrayini [Socio-humanitarian components of the prospects of transition to a socially oriented economy in Ukraine]. Ekonomika Ukrayiny. 2000. No. 2. pp. 4–12.
10. Siryy Ye. V. Innovatsiynyy rozvytok osvity v Ukrayini: roz·hortannya problemy ta zasadnyts'ki oriyentyry. [Innovative development of education in Ukraine: deployment of the problem and orientational guidelines.]. Available at: www.socd.univ.kiev.ua/sites/ default/files/library/.../aktprob.11.65.pdf
11. Terent'yeva N. Osnovni tendentsiyi rozvytku universytet·s'koyi osvity kintsya pershoho desyatylittya KhKhI stolittya: yevropeys'kyy vymir [The main tendencies of university education development at the end of the first decade of the XXI century: the European dimension]. Pedahohika i psykholohiya. Naukovo-teoretychnyy ta informatsiynyy visnyk NAPN Ukrayiny. red. kol. V. H. Kremen' (hol. red.) ta in. 2012. No. 3(76). pp. 22–27.
 
Rights © Національний університет „Львівська політехніка“, 2018
© Гарасимів Т., Парпан У., 2018
 
Format 68-76
9
application/pdf
image/png
 
Coverage Львів
 
Publisher Видавництво Львівської політехніки