Запис Детальніше

Відображення процесів диференціації в змісті освіти старшокласників (2000-ні роки)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715116/
http://web.znu.edu.ua/cms/index.php?action=category/browse&site_id=5〈=ukr&category_id=1328
 
Title Відображення процесів диференціації в змісті освіти старшокласників (2000-ні роки)
Reflection of the processes of differentiation in the content of education of senior pupils (2000 years)
 
Creator Загородня, Алла Анатоліївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано процеси диференціації змісту освіти старшокласників у період з 2000-х років XX століття й по сьогодення. Подано аналіз понять «диференційована освіта», «диференціація змісту освіти». Розкрито мету та основні завдання диференціації змісту освіти учнівської молоді. Проранжовано види диференціації змісту освіти за рівнем організації. Наведено перелік нормативних документів, що регламентують реформи освіти в Україні.
The article analyzes the processes of differentiation of the content of education of senior pupils in the period from the 2000s of the XX century to the present. The analysis of concepts "differentiated education", "differentiation of the content of education" is given. The purpose and main tasks of differentiation of educational content of students' youth are revealed. The types of differentiation of the content of education by the level of organization are recorded. The list of normative documents regulating educational reforms in Ukraine is given.
 
Publisher Запорізький національний університет
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715116/1/3.pdf
- Загородня, Алла Анатоліївна (2018) Reflection of the processes of differentiation in the content of education of senior pupils (2000 years) Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки, 1 (30). pp. 5-11.