Запис Детальніше

Навчання діалогічного мовлення учнів 5-7 класів на уроках української мови (Методичні рекомендації)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/714881/
 
Title Навчання діалогічного мовлення учнів 5-7 класів на уроках української мови (Методичні рекомендації)
Teaching Dialogue Speech Students 5-7 classes at the lessons of the Ukrainian language (Guidelines)
 
Creator Галаєвська, Л.В.
Голуб, Ніна Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Автори методичних рекомендацій привертають увагу до одного з найважливіших аспектів навчання української мови – формування навичок діалогічного мовлення. Методичні рекомендації містять теоретичний узагальнений матеріал, що допоможе вчителю розібратися в окремих нових аспектах роботи, а також практичні поради й матеріал, корисний і цікавий для роботи з розвитку мовлення на різних уроках.
The authors of guidelines draw attention to one of the most important aspects of teaching Ukrainian – the skills of dialogical speech. Guidelines contain general theoretical material that will help the teacher understand some aspects of the new and practical advice and material, useful and interesting for the development of speech in different classes.
The process of teaching Ukrainian authors viewed as a complex dynamic system with the following components: 1) the organization of educational space; 2) organization of educational process; 3) communication at different levels of the process; 4) extracurricular communication. Active participants in this process - the teacher, students, parents – each of which implements many roles due to the circumstances of the situation. Attention to take such a combination of communication, «teacher – pupil», «student – student», «students – students», «students – students».
New content becomes the learning space, the authors recommend seeing it not as a disciplinary information as well as information and communication environment in which the process of learning, skills formation, gaining experience is a common search in which students exchange ideas, suggest Clip argument, debate.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2015
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/714881/1/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96.pdf
- Галаєвська, Л.В. and Голуб, Ніна Борисівна (2015) Teaching Dialogue Speech Students 5-7 classes at the lessons of the Ukrainian language (Guidelines) [Teaching Resource]