Підсумки планового дослідження основних психологічних чинників професійного самоздійснення вчителів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715205/
|
|
Title |
Підсумки планового дослідження основних психологічних чинників професійного самоздійснення вчителів
Results of a planned study of the main psychological factors of professional self-fulfillment of teachers |
|
Creator |
Савченко, Тетяна Леонідівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У статті описуються результати теоретичного і експериментального психодіагностичного дослідження 2016 - 2018 років, яке було здійснене в межах виконання теми НДР “Психофізіологічне забезпечення професійного самоздійснення фахівця в умовах соціально-економічних перетворень”. Наше дослідження було спрямоване на визначення психологічних чинників професійного самоздійснення вчителів. Отримані дані перевірені за допомогою регресивного аналізу. Встановлено, що найвагомішими виявились чотири чинники: шкала ціннісних орієнтацій, самоефективність, зовнішня негативна мотивація, шкала поглядів на природу людини. Безпосередньо вони впливають на професійне самоздійснення вчителів, яке у свою чергу є вершиною самореалізації та розкриття творчого і духовного потенціалу людини. Очевидно, що обрані методики містять показники, які можна розглядати в якості виражених чинників професійного самоздійснення вчителів.
The article describes the results of a theoretical and experimental psychodiagnostic study of 2016-2018, which was carried out in the framework of the implementation of the NDR theme "Psychophysiological support of professional self-realization of a professional in the context of socio-economic changes." Directly, our research was aimed at determining the psychological factors of professional self-fulfillment of teachers. The data obtained were subjected to regression analysis. It has been established that four factors turned out to be the most significant: the scale of value orientations, self-efficacy, external negative motivation, the scale of views on human nature. They influence the professional self-fulfillment of teachers, which in turn represents the pinnacle of self-realization and the discovery of a person’s creative potential. It is obvious that the selected methodologies contain indicators that can be considered as manifested factors for the professional self-realization of teachers. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715205/1/Savchenko_T_L_2018_Results_of_a_planned_study_of_the_main_psychological_factors_of_professional_self-fulfillment_of_teachers.pdf
- Савченко, Тетяна Леонідівна (2018) Results of a planned study of the main psychological factors of professional self-fulfillment of teachers Актуальні проблеми психології. Том. V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія, 18. pp. 144-152. ISSN 2072-4772 |
|