Запис Детальніше

Супервізія в діяльності освітнього тренера

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26772/
2522-1736
 
Title Супервізія в діяльності освітнього тренера
Супервизия в деятельности образовательного тренера
Supervisory in the educational trainer's activities
 
Creator Івашньова, Світлана Володимирівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description В процесі реалізації експериментальної програми розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу закладу освіти, яка впроваджується в 20 закладах загальної середньої освіти міста Києва, було виявлено запити щодо супроводу тренерської діяльності після завершення навчання за спеціально розробленою програмою. Крім того, таку необхідність підтвердив моніторинг якості проектування програми розвитку педагогічного персоналу, що актуалізувало пошук його оптимальної форми. Аналіз досвіду реалізації тренінгових програм для дорослих професіоналів громадськими організаціями підтвердив припущення щодо ефективності супервізії. Однак відсутність нормативних документів, як регламентують її використання в системі післядипломної педагогічної освіти, визначають функції, мету, завдання, форму проведення, вимоги до підготовки супервізора тощо є комплексною проблемою, яка потребує вирішення як на науковому, так і на законодавчому рівнях.
В статті представлено результати дослідження змісту поняття «супервізія» та особливостей супервізії як форми розвитку професійної компетентності педагогічних працівників в контексті реформи системи освіти в Україні. Стаття окреслює дослідницьку позицію автора щодо можливостей використання супервізії в роботі освітніх тренерів, форми проведення супервізії та її структури. Необхідність спеціальної підготовки методистів та науково-педагогічних працівників інститутів післядипломної педагогічної освіти до впровадження супервізії в практику підтверджена результатами емпіричного дослідження.
В подальших наукових дослідженнях варто звернути увагу на необхідність створення інституту освітньої супервізії та освітніх супервізорів, уточнення функцій супервізії з огляду на специфіку діяльності освітнього тренера в системі освіти України, унормування діяльності освітнього тренера та супервізора в системі післядипломної педагогічної освіти. В контексті підготовки тренерів програми розвитку професійної компетентності педагогічного персоналу закладу освіти необхідним кроком є розробка та апробація окремого модулю в навчальній програмі, присвяченого проведенню супервізії.
В процессе реализации экспериментальной программы развития профессиональной компетентности педагогического персонала заведения образования, которая внедряется в 20 общеобразовательных учреждениях города Киева, были выявлены запросы относительно сопровождения тренерской деятельности по завершению учебы по специально разработанной программе. Кроме того, такую необходимость подтвердил мониторинг качества проектирования программы развития педагогического персонала, что актуализировало поиск его оптимальной формы. Анализ опыта реализации тренинговых программ для взрослых профессионалов общественными организациями подтвердил предположение относительно эффективности супервизии. Однако отсутствие нормативных документов, как регламентируют ее использование в системе последипломного педагогического образования, определяют функции, цель, задание, форму проведения, требования к подготовке супервизора и тому подобное является комплексной проблемой, которая нуждается в решении как на научном, так и на законодательном уровнях.
В статье представлены результаты исследования содержания понятия "супервизия" и особенностей супервизии как формы развития профессиональной компетентности педагогических работников в контексте реформы системы образования в Украине; очерчена позиция автора относительно возможностей использования супервизии в работе образовательных тренеров, формы проведения супервизии и её структуры. Необходимость специальной подготовки методистов подтверждена результатами эмпирического исследования.
В дальнейших научных исследованиях стоит обратить внимание на необходимость создания института супервизии в образовании и образовательных супервизоров, уточнения функций супервизии,с учетом специфики деятельности образовательного тренера в системе образования Украины, нормирования деятельности образовательного тренера и супервизора в системе последипломного педагогического образования; разработка и апробация отдельного раздела в учебной программе, посвященного проведению супервизии.
In the process of implementation of the pilot program for the development of professional competence of the teaching staff of the institution of education, which is being implemented in 20 institutions of general secondary education in the city of Kiev, requests were found for the maintenance of coaching activities after the completion of training under a specially designed program. In addition, this need has been confirmed by monitoring the quality of designing a program for the development of teaching staff, which actualized the search for its optimal form. Analysis of experience of realization of the trainigsprograms for adult professionals confirmed supposition public organizations in relation to efficiency of supervision.
However absence of normative documents, as regulate her use in the system of post-degree pedagogical education, functions determine, aim, task, form of realization, requirement to preparation of supervisor and others like that is a complex problem that needs a decision both on scientific and on legislative levels.
The article presents results of a research on the essence of a notion of “supervision” and peculiarities of supervision as a form of development of the professional competence of pedagogical staff in the context of reforming the education system in Ukraine. The article outlines an author’s point of view regarding opportunities of using supervision in the work of educational coaches, forms of carrying out supervision and the structure of supervision. Results of an empirical research confirm the necessity of special training of laboratory assistants and academic staff at institutes of postgraduate pedagogical education for putting supervision into practice.
In further research’s it costs to pay attention to necessity of creation of institute of educational supervision and educational supervisors, clarification of functions of supervision, taking into account the specific of activity of educational trainer in the system of formation of Ukraine, setting of norms of activity of educational trainer and supervisor in the system of post-degree pedagogical education. In the context of preparation of trainers of the program of development of professional competence of pedagogical personnel of establishment of education a necessary step are development and approbation separate to the module in an on-line tutorial, sanctified to realization.
 
Publisher Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26772/1/S_Ivashnova_NZ_3_IPPO.pdf
Івашньова, Світлана Володимирівна (2018) Супервізія в діяльності освітнього тренера Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки (3). с. 96-106. ISSN 2522-1736