Flags disasters in the etiology of aviation accidents
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Flags disasters in the etiology of aviation accidents
Флаги катастроф в этиологии авиационных происшествий ПРАПОРИ КАТАСТРОФ В ЕТІОЛОГІЇ АВІАЦІЙНИХ ПОДІЙ |
|
Creator |
Рева, О.М.
Медведенко, О.М. Михайлік, М.Ф. |
|
Subject |
—
— — |
|
Description |
Taking into consideration systematic and steady influence of human element on flight safety, and also drawbacks of modern methods and technologies of aviation accidents investigation, the possibility to use the methodology of accidents theory to eliminate defects is studied. That is especially important for the investigation of deformation of emotional experience of a member of the crew. Indirect characteristics – the so-called “signs” (modality, unattainability, catastrophic jumps, divergence, hysteresis, divergence of linear response, critical fashion slowing-down /mitigation, abnormal dispersion) - are viewed. This allows establishing the accident. It is proved that during the deformation of emotional experience of a member of the crew in a flight of a special case, the accident of assemblage does take place.
Учитывая систематический и устойчивое влияние человеческого фактора на безопасность полетов, рассмотрена возможность применения методологии теории катастроф для устранения недостатков современных методов и технологий расследования авиационных происшествий, что особенно важно для исследования деформации эмоционального опыта члена летного экипажа. Приведены косвенные признаки катастрофы - флаги (модальность, недосягаемость, катастрофические скачки, расхождение, гистерезис, расхождение линейного отклика, критическое замедление / смягчение моды, аномальная дисперсия). Доказано, что в случае деформации эмоционального опыта члена экипажа в процессе особого случая полета, на самом деле происходит катастрофа сборки. Враховуючи систематичний і сталий вплив людського фактора на безпеку польотів, розглянуто можливість застосування методології теорії катастроф для усунення недоліків сучасних методів і технологій розслідування авіаційних подій, що є особливо важливим для дослідження деформації емоційного досвіду члена льотного екіпажу. Наведено непрямі ознаки катастрофи – прапори (модальність, недосяжність, катастрофічні стрибки, розбіжність, гістерезис, розбіжність лінійного відгуку, критичне уповільнення / зм'якшення моди, аномальна дисперсія). Доведено, що в разі деформації емоційного досвіду члена екіпажу в процесі особливого випадку польоту, насправді відбувається катастрофа зборки. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-08-03
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/1599
|
|
Source |
Proceedings of National Aviation University; Том 36, № 3 (2008); 99
Вісник Національного авіаційного університету; Том 36, № 3 (2008); 99 Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 36, № 3 (2008); 99 |
|
Language |
uk
|
|