«Vita heroica – «vita minima»: полярні екзистенцій ні модуси українців
EIRZNTU - Electronic Institutional Repository of Zaporizhzhia National Technical University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
«Vita heroica – «vita minima»: полярні екзистенцій ні модуси українців
«Vita heroica» – «vita minima»: полярные экзистенциональные модусы украинцев «Vita heroica» and «vita minima»: – is a paradoxical exzistential relation to life of Ukrainians |
|
Creator |
Бондаревич, Ірина Миколаївна
Бондаревич, Ирина Николаевна Bondarevych, Iryna M. |
|
Subject |
індивідуалізм
модуси екзистнційного відношення до життя – «vita heroica» та «vita minima» цілісність невеликих колективів individualism variations of the ekzistential relation to life – «vita heroica» and «vita minima» integrity of small collectives индивидуализм модусы экзистенционального отношения к жизни – «vita heroica» и «vita minima» целостность небольших коллективов |
|
Description |
Бондаревич, І. М. «Vita heroica – vita minima»: полярні екзистенцій ні модуси українців [Текст] / І. М. Бондаревич // Вісник Черкаського університету ім Б.Хмельницького / серія Філософія гол. Редактор Марченко О.В. – № 31 284). – Черкаси: Вид-во Черкаський університет, 2013 –141 с. – С.55–61.
UK: Полярні модуси екзистенційного відношення українців до життя «vita heroica» – «vita minima» мають своїм джерелом потужне індивідуальне начало українського характеру. Набуваючи найяскравіших виявів в ситуаціях загострення неузгодженості відносин «індивідуальне-колективне», вони відбивають процеси самопізнання і духовного зростання нашого народу. Наші пращури всі площини свого життя маркували за допомогою протилежних форматів. Але вони мали два фундаментальних принципи – Роду і Всесвітньої Любові, які виважували, спрямовували індивідуальні і колективні тенденції так, що перші складали собою зміст других, а ті, в свою чергу, оформлювали перші. Це стабілізувало стосунки «людина - людина», «людина -спільнота», «людина - світ». На старослов’янську гармонію індивідуального-колективного вплинуло християнство: якщо духовне спілкування людини старослов’янської традиції мало природно-світовий вимір, то християнство духовними стосунками з Богом сповнювало переважно внутрішньо -особистісний простір людини. Ще двома важливими історичними причинами зміцнення індивідуалізму українців стали: замалий досвід державних традицій та ідеали цілісності невеличких колективів. Психологічна нестабільність індивідуалізму обумовлює строкатий, небезпечний в своїх крайніх проявах (егоїзм) шлях самопізнання і духовного розвитку. Такі заходи як розвиток емпатії у наших дітей, виховання почуття любові до рідного краю і глибокої шани свого дохристиянського коріння, активна громадянська позиція, зміцнення громадських ініціатив в українському соціальному просторі, правове регулювання ролі приватного капіталу в українській економіці і державному будівництві здатні створити належні умови для розвитку колективних тенденцій, що стабілізує стосунки «індивідуальне - колективне». EN: The nature of paradoxical manifestations of the Ukrainian national character – «vita heroica» and «vita minima» are analyzed in the article. The paradoxical exzistential relations to life were born by individualizm of Ukrainians in situation of social antagonizms. «Vita heroica» and «vita minima» witness selfcognition and spiritual growth of our people. Our ancestors had two fundamental principles – Kin and World Love, which harmonized social relations. Christianity has had influence on slavic social harmony. Men’s spiritual contact in the past had natural-world character. Christian men’s spiritual contact with God filled up a personal space. Also, little experience of State system and ideals of integrity of small collectives were historical reasons of development of Ukrainian individualizm. Individualizm isn’t stable psychological feature, but developed collective relations promote revealing it’s best qualities. RU: Полярные экзистенциональные модусы «vita heroica» – «vita minima» берут свои истоки в индивидуальном начале украинского народа, наиболее ярко проявляются в ситуации антагонизма отношений «индивидуальное -коллективное», отражают процессы самопознания и духовного роста нашего народа. Наши предки все сферы своей жизни определяли с помощью противоположных форматов. Но у них было два фундаментальных принципа: Род и Всемирная Любовь, которые уравновешивали и направляли индивидуальные и коллективные тенденции так, что первые составляли содержание вторых, а те – оформляли первые. Это стабилизировало отношения «человек - человек», «человек - община», «человек - природа». На старославянскую гармонию «индивидуального - коллективного» оказало влияние христианство: если духовное общение человека старославянской традиции носило природно - мировой характер, то христианство духовными отношениями с Богом наполняло преимущественно внутриличностное пространство человека. Ещё двумя важными историческими причинами взращивания индивидуализма украинцев стали: небольшой опыт государственности и идеалы целостности малых коллективов. Психологическая нестабильность индивидуализма обуславливает непредсказуемый и небезопасный в своих крайних проявлениях (эгоизм) путь самопознания и духовного развития. Развитие эмпатии у наших детей, воспитание их в любви к родному краю и глубоком уважении к своим дохристианским истокам, активная гражданская позиция и укрепление гражданских инициатив в украинском социальном пространстве, правовое регулирование роли частного капитала в украинской экономике и в государственном строительстве способны создать необходимые условия для развития коллективных тенденций, что стабилизирует отношения «индивидуальное - коллективное». |
|
Date |
2016-04-21T06:52:12Z
2016-04-21T06:52:12Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
2076-5894
http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/637 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького
|
|