Запис Детальніше

Англомовний художній текст як змістово-мовна основа інтеракції текстових антропоморфів

EIRZNTU - Electronic Institutional Repository of Zaporizhzhia National Technical University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Англомовний художній текст як змістово-мовна основа інтеракції текстових антропоморфів
Англоязычный художественный текст как содержательно-языковая основа интеракции текстовых антропоморфов
English literary text as an informative linguistic basis of the human textual interaction
 
Creator Кузнецова, Марія Олександрівна
Кузнецова, Мария Александровна
Kuznetsova, Mariia O.
 
Subject linguistics
cognitive-communicative paradigm
textual communication
presupposition
лінгвістика
когнітивно-комунікативна парадигма
текстова комунікація
пресупозицiя
лингвистика
когнитивно-коммуникативная парадигма
текстовая коммуникация
пресуппозиция
 
Description Кузнецова М. О. Англомовний художній текст як змістово-мовна основа інтеракції текстових антропоморфів / М. О. Кузнецова // Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка. –– Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. –– № 2 (74). –– С. 218–221.
UK: У статті представлено структурну та змістову параметризацію первинної комунікації англомовного художнього тексту як комунікативного процесу з обміну текстовими повідомленнями. Дослідження здійснено в межах когнітивно-комунікативної парадигми лінгвістики, яка дозволяє проаналізувати динамічну природу англомовного художнього тексту як процесу і водночас результату когнітивно-комунікативної діяльності текстових комунікантів. У статті обґрунтовано статус англомовного художнього тексту як посередника у процесі первинної текстової комунікації, визначено імпліцитно діалогічний характер процесу продукування первинного англомовного художнього тексту, який передбачає наявність прогнозованого образу читача у когнітивних структурах продуцента та обумовленість сприйняття тексту реципієнтом з огляду на специфіку авторського моделювання дійсності у художньому тексті.
EN: The article deals with the analysis of modern linguistic views on the text as a communicative phenomenon. It presents the structural and notional parameterization of the English literary text primary communication as a complex linguistic phenomenon within the cognitive and communicative paradigm of linguistics. The English literary text is considered as a form of communication between the author and the reader. The primary communication of the text is viewed as a dynamic process of the information exchange, mediated by modern mass culture text corpora. The research material is George R. R. Martin’s "A Song of Ice and Fire" and texts of its
secondary discourse. The scientific methods of analysis, synthesis, description and comparison have been used in order to prove the dynamic nature of the English literary text as a process and outcome of the cognitive and discoursive activity of textual communicators. As a result it is proved that the constructions of a given reader based on a particular text are likely to coincide with the reader’s knowledge, mental capacities, attitudes, reading strategies, and goals. Thus, the English literary text is viewed as the mediator in the primary textual communication process. The process of the primary English literary text production is considered as an implicit dialogic one.
RU: В статье осуществляется структурная и содержательная параметризация первичной коммуникации англоязычного художественного текста. Материалом исследования послужили англоязычные тексты саги Дж. Р. Р. Мартина "A Song of Ice and Fire", а также корпус вторичных текстов упомянутой саги, представленный в сети Интернет. Проанализована динамическая природа англоязычного художественного текста как процесса и результата когнитивно-коммуникативной деятельности текстовых коммуникантов, охарактеризован имплицитно диалогический процесс его производства. Обоснован статус первичного англоязычного художественного текста как посредника в процессе текстовой коммуникации.
 
Date 2016-06-02T11:45:56Z
2016-06-02T11:45:56Z
2014
 
Type Article
 
Identifier http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/818
 
Language uk
 
Publisher Житомирський державний університет імені Івана Франка