Запис Детальніше

Функціональна модель самокерованого автономного навчання студентів

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Функціональна модель самокерованого автономного навчання студентів
Students’ self-managed autonomous training
 
Creator Журавська, Лариса Миколаївна
Zhuravska, Larysa
Журавская, Лариса Николаевна
 
Subject Самоуправління навчанням
самокерівництво навчанням
функції самоуправління та самокерівництва навчанням
автономія навчання
самокероване автономне навчання
функціональна модель самокерованого автономного навчання
training selfmanagement
training self-guidance
self-management and self-guidance functions
training autonomy
self-guided autonomous training
self-guided autonomous training functional model
378.147:37.042
 
Description Формування самокерованої, самостійної особистості, здатної управляти розвитком власних здібностей, підвищенням свого професійного і культурного рівня впродовж усього життя – актуальна проблема сучасності. Одним зі шляхів її вирішення є впровадження самокерованого автономного навчання, що розглядається як такий його вид, що забезпечує процес самоуправління навчальною діяльністю, його внутрішню та зовнішню сторони. Досліджено взаємозв’язок між поняттями самоуправління, самокерівництво, автономія навчання в закладі вищої освіти. Акцентовано увагу на відмінності понять і функцій самоуправління та самокерівництва навчанням, охарактеризовано їх особливості. Самоуправління розглядається як процес досягнення цілей навчання, що спрямовується і підтримується виконанням функцій самокерівництва та наданням студентам автономії у навчанні. Воно передбачає здійснення функцій цілепокладання, самопланування, самоорганізації, самомотивації, самоконтролю. Функції самокерівництва навчанням – низка незалежних самовизначень студента: очікувань, цілей, ресурсів, можливостей, культури, власної стратегії і моделі навчання, а також прояв відповідальності, самомотивування, саморегуляції, ініціативи, самооцінки й відповідності їх процесу навчання. Усі функції самоуправління та самокерівництва у процесі їх реалізації інтегруються, здійснюючи синергетичний ефект для досягнення очікуваних результатів навчання. З’ясовано та розведено суті понять «автономія» та «автономність». Автономність – це якість особистості, її самостійність, здатність до самовизначення щодо прийняття рішень і дій студента на основі власних принципів, поглядів, цінностей тощо. Автономія – це визнання і надання автономних прав студенту на розвиток і вияв автономності у процесі навчання, умова формування самостійності і здатності до самокерованого автономного навчання, здійснення процесу самоуправління. Усі підходи знайшли втілення у функціональній моделі самокерованого автономного навчання студентів.
Development of a self-governing, independent personality capable to manage self-development and long-life upgrade his/her professional and cultural level is an urgent problem of our time. One of the ways to solve that is self-managed autonomous learning introduction, considered as a learning type that provides the self-management process on educational activities, its internal and external aspects. The interrelation between the notions of self-management, self-interest, autonomy, studying at a higher education institution is investigated. The attention is focused on self-government and
self-education concepts and functions differences via training; their features are characterized. The self-management is seen as a process of achieving learning goals, guided and supported by selfresponsibility functions implementation and autonomy providence to students during their training. It provides implementation of goal-setting, self-planning, self-organization, self-motivation, selfcontrol functions. The self-training functions are a set of independent student’s self-determinations: expectations, goals, resources, opportunities, culture, own training strategy and model, as well as its manifestation in responsibility, self-motivation, self-regulation, initiative, self-assessment and compliance with training process. All functions of self-government and self-interest in the process of their implementation are integrated, implementing a synergistic effect to achieve the expected learning outcomes. It is found out and divorced the essence of the two concepts of autonomy. From one side the autonomy is a personality’s quality, his/her independence, ability to self-determination in making decisions and actions based on own principles, attitudes, values. Form the other side the autonomy is the recognition and granting a student’s autonomous rights for his/her development and expressing autonomy during training, the condition for forming the autonomy and ability to selfgoverning autonomous training, the self-management process. All approaches are embodied in the functional model of a student’s self-managed autonomous training.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2019-03-18T12:08:38Z
2019-03-18T12:08:38Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Журавська Л. Функціональна модель самокерованого автономного навчання студентів / Лариса Журавська / // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка : зб. наук. пр. / Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України ; [редкол.: В. Радкевич (голов. ред.) та ін.]. – Київ : ЖККГВ «Полісся» ЖОР., 2018. – Вип. 17. – С. 51–57.
2223-5752
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27427
 
Language uk