Діагностування мотиваційно-особистісного складника самоосвітньої комптентності майбутніх викладачів економіки
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Діагностування мотиваційно-особистісного складника самоосвітньої комптентності майбутніх викладачів економіки
Motivational personality components diagnostics of future Economy teachers self-educational competence |
|
Creator |
Борисенко, Лариса Леонідівна
Borysenko, Larysa Борисенко, Лариса Леонидовна Кучерява, Катерина Валеріївна Kucheriava, Kateryna Кучерявая, Екатерина Валерьевна |
|
Subject |
самоосвітня компетентність викладача економіки
мотиваційно-особистісна складова самоосвітньої компетентності мотиви потреби особистісні якості діагностика критерії показники майбутні викладачі економіки economy teachers selfeducation competence self-education competence motivationpersonal component motives needs personal qualities diagnosis criteria indicators future Economy teachers 378:33]:37.042:[37.015.3:005.32 ] |
|
Description |
У статті розкрито сутність та зміст мотиваційно-особистісного складника структури самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки. На основі аналізу різних наукових підходів визначено, що самоосвітня компетентність викладача економіки є інтегративна властивість особистості, що характеризується наявністю стійкої внутрішньої мотивації та професійно-значущих особистісних якостей, спрямованих на безперервний процес підвищення кваліфікації педагога. У ході дослідження обґрунтовано доцільність використання психодіагностичних методик, визначено та обґрунтовано критерії та показники для оцінки сформованості мотиваційно-особистісної складової самоосвітньої компетентності, до якої входять мотиви й потреби студентів щодо самоосвіти, потреби в самовдосконаленні, а також самоефективність особистості. Встановлено, що сформованість мотиваційно-особистісного складника вказаної компетентності характеризується та оцінюється певними рівнями її розвитку, які ідентифікуються на основі інтерпретації якісних та кількісних характеристик та інтенсивності прояву її показників. Представлено методику емпіричного дослідження, проведеного в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана. За результатами експерименту виявлено, що домінуючими мотивами самоосвітньої діяльності серед респондентів загальної вибірки є мотиви: професійного саморозвитку (37,5%), особистісного становлення (36,3%) та пізнавальні (24,5%). У респондентів виявлено високі та середні рівні прояву показників мотиваційно-особистісної складової самоосвітньої компетентності: потреба у самовдосконаленні особистості – у 64,3% осіб, рівень професійної спрямованості – у 46,9% осіб; мотивація досягнення успіху у самоосвітній діяльності – у 51,3% осіб; самоефективність особистості – у 54,3% осіб. Отримані результати дослідження мотиваційно-особистісної сфери респондентів вказують на наявність у майбутніх викладачів економіки передумов та потенційних можливостей щодо формування самоосвітньої компетентності, що розглядається як процес і результат розвитку особистості студента під упливом зовнішніх і внутрішніх умов, пов’язаних з вдосконаленням та появою в структурі особистості нових, раніше відсутніх якостей, мотивів, потреб у самоосвіті. The article reveals the essence and content of motivational-personal structure component for future Economy teachers self-education competence. Based on the analysis of various scientific approaches, it is determined that the Economy teachers self-education competence is an individual’s integrative feature, characterized by stable internal motivation, formation professional-significant personal qualities aimed at continuous process of teachers further development. In the course of research, the feasibility of using psychodiagnostic methods has been substantiated, the assessment criteria and indicators for self-education competence motivationalpersonal component formation including students’ motives and individual’s needs for selfeducation, self-improvement, as well as the self-efficacy are determined and assessed. It was is characterized and evaluated by certain levels of its development, identified on the basis of qualitative and quantitative characteristics and intensity interpretation to express its indicators. The empirical research methodology conducted at Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman is represented. According to experiment results the motives for professional self-development (37.5% of persons), motives for personal development (36.3% of persons), cognitive motives (24.5% of people) were defined for self-education activities among respondents of the general sample. High and average indicators expression levels of self-education competence motivational-personal component were revealed by respondents: the need for a personality’s self-perfection – in 64.3%, the professional orientation level – in 46.9%; motivation to achieving success in self-education activity – in 51.3%; a personality’s self-efficacy – in 54,3%. The obtained research results on respondents motivational-personal sphere indicate prerequisites and potential opportunities for self-education competence formation of future Economy teachers are considered as a process and result of students’ personality development under external and internal conditions influence, connected with improvement and appearance in the structure of new, previously absent qualities, motives, needs in self-education. |
|
Publisher |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
|
|
Date |
2019-03-18T12:37:42Z
2019-03-18T12:37:42Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Борисенко Л. Діагностування мотиваційно-особистісного складника самоосвітньої комптентності майбутніх викладачів економіки / Лариса Борисенко, Катерина Кучерява // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка : зб. наук. пр. / Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України ; [редкол.: В. Радкевич (голов. ред.) та ін.]. – Київ : ЖККГВ «Полісся» ЖОР., 2018. – Вип. 17. – С. 84–88.
2223-5752 http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27428 |
|
Language |
uk
|
|