Запис Детальніше

Моделювання добору і реалізації змісту навчального предмета «Технології» в загальноосвітній школі на засадах проектно-технологічного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715329/
 
Title Моделювання добору і реалізації змісту навчального предмета «Технології» в загальноосвітній школі на засадах проектно-технологічного підходу
Modeling the selection and implementation of the content of the subject "Technologies" in a general education school on the basis of the design-technological approach
 
Creator Тарара, Анатолій Михайлович
Вдовченко, Віктор Володимирович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті розглянуто питання теоретичного моделювання процесу формування в учнів предметної проектно-технологічної компетентності. Для цього розроблено дві моделі за назвами: «Інноваційна модель формування в учнів предметної проектно-технологічної компетентності» та «Теоретична модель реалізації предметної проектно-технологічної компетентності». Детально описано сутність і значення розроблених моделей. Сформульовано і розкрито педагогічні умови формування в учнів зазначеної компетентності на заняттях «Трудове навчання» та «Технології». Змістове наповнення педагогічних умов подано у відповідних змістових лініях розробленого змісту навчання.
The article deals with the questions of theoretical modeling of the process of formation of subject design and technological competence in pupils. To do this, two models have been developed by the names: "Innovative model of students' subject design and technological competence" and "Theoretical model of realization of objective design and technological competence". The essence and meaning of the developed models have been described in detail. The pedagogical conditions of formation of pupils in the indicated competence on the lessons "Labor studies" and "Technologies" have been formulated and solved. The content filling of the pedagogical conditions is given in the corresponding content lines of the developed content of training.
 
Publisher Аксіома
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715329/1/C%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F-%D0%BB%D1%96%D1%86%D0%B5%D0%B9-75-%D0%92%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D1%87.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович and Вдовченко, Віктор Володимирович (2014) Modeling the selection and implementation of the content of the subject "Technologies" in a general education school on the basis of the design-technological approach Проектна діяльність учнів у системі компетентнісно спрямованої соціальної і життєвої практики в 11-річній школі та позашкільній освіті : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 2. pp. 163-169.