Запис Детальніше

Модель особистості інтелектуально обдарованого старшокласника

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24583/
http://pptp.kubg.edu.ua/
Реєстраційне свідоцтво: № 21844-11744ПР від 18.01.2016
 
Title Модель особистості інтелектуально обдарованого старшокласника
Модель личности интеллектуально одаренного старшеклассника
Personality model of intellectualy gifted high school student
 
Creator Вінник, Наталія Дмитрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description В статті запропоновано теоретичну модель особистості інтелектуально обдарованого старшокласника. Обґрунтовано компоненти даної моделі.
Теоретична модель включає особистісну зрілість та інтелектуальні досягнення. Особистісна зрілість спирається на структуру особистості та має такі компоненти: комунікативний, мотиваційний, характерологічний, рефлексивний, досвідний, емоційний інтелект, психофізіологічний, які в свою чергу, складаються з основних індивідуально-психологічних якостей особистості інтелектуально обдарованого старшокласника.
Означено психологічні особливості старших підлітків. Сензитивним періодом для особистісного розвитку, на думку автора, являється старший підлітковий вік (15-17 років), коли відбувається перетворення особистості підлітка на зрілу особистість.Зріла особистість спирається на комунікативну мотивацію, мотивацію досягнення успіху, рефлексію, навики розуміння та управління емоціями, інтелект, досвід для морального самоконтролю і соціальних взаємодій
В статье предложена теоретическая модель личности интеллектуально одаренного старшеклассника. Обоснованно компоненты данной модели.
Теоретическая модель включает личностную зрелость и интеллектуальные достижения. Личностная зрелость опирается на структуру личности и имеет следующие компоненты: коммуникативный, мотивационный, характерологический, рефлексивный, опытный, эмоциональный интеллект, психофизиологический, которые в свою очередь состоят из основных индивидуально-психологических качеств личности интеллектуально одаренного старшеклассника.
Отмечены психологические особенности старших подростков. Сензитивным периодом для личностного развития, по мнению автора, является старший подростковый возраст (15-17 лет), когда происходит преобразование личности подростка в зрелую личность.
Зрелая личность опирается на коммуникативную мотивацию, мотивацию достижения успеха, рефлексию, навыки понимания и управления эмоциями, интеллект, опыт для нравственного самоконтроля и социальных взаимодействий.
Ключевые слова: возрастные особенности старшеклассников; интеллектуальная одаренность; личностная зрелость; развитие личности; структура личности.
The theoretical model of intellectually gifted high school student's personality is offered in the article. The components of this model has been substantiated.
Theoretical model includes a personal maturity and intellectual achievements. Personal maturity is based on a structure of personality and has such components as: communicative, motivational, characterological, reflexive, experiential, emotional intellect, psychophysical, which are from their side are based on main individually-psychological qualities of the personality of intellectually gifted high school student.
Psychological features of older teens are determined. On authors opinion, the sensitive period for personal development is an older teen age (15-17 years), when happens that the teen personality transforms into adult personality.
Adult personality is based on communicative motivation, success reaching motivation, reflection, skills of emotions understanding and controlling, intellect, experience for moral self-control and social cooperation's.
 
Publisher ТОВ "Видавниче підприємство "ЕДЕЛЬВЕЙС"
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24583/1/N_Vinnyk_PPtp_IL%20_2.pdf
Вінник, Наталія Дмитрівна (2017) Модель особистості інтелектуально обдарованого старшокласника Педагогічний процес: теорія і практика, 1 (56). с. 45-49. ISSN 2078-1687