Запис Детальніше

ТЕНДЕНЦІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ШВЕЦІЇ НА РУБЕЖІ ХХ – ХХІ СТОЛІТЬ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ТЕНДЕНЦІЇ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ШВЕЦІЇ НА РУБЕЖІ ХХ – ХХІ СТОЛІТЬ
TENDENCIES OF REFORMING THE PEDAGOGICAL EDUCATION SYSTEM OF SWEDEN AT THE TURN OF XX - XXI CENTURIES
 
Creator Kosharna, Natalia
 
Subject інтеграція; фахова компетентність викладача; педагогічна освіта; реформування; система освіти; Швеція
integration; professional competence of the teacher; teacher education; reforming; education system; Sweden
 
Description Стаття присвячена питанню результативності реформування  системи педагогічної освіти Швеції на рубежі ХХ – ХХІ століть. З’ясовано тенденції змін у системі педагогічної освіти Швеції, які були зумовлені історичними традиціями, специфікою організації педагогічної освіти в країні, фундаментальною матеріально-технічною базою, рівнем фахової компетентності викладачів, диференціацією навчального процесу, співпрацею викладачів, учителів партнерських шкіл та студентів під час навчання та науково-дослідної роботи.
The article is devoted to the question of the effectiveness of reforming the system of pedagogical education of Sweden at the turn of the XX - XXI centuries. The tendencies of changes in the system of pedagogical education of Sweden that were determined by historical traditions, the specifics of the organization of pedagogical education in the country, the fundamental material and technical basis, the level of professional competence of teachers, the differentiation of the educational process, the cooperation of teachers, teachers of partner schools and students during study and research work. While preserving the achievements in the foundation of school and vocational education, the Swedish pedagogical system of education has reoriented the educational process to form students and students the desire and ability to independently acquire knowledge from various sources of information in order to further utilize the acquired knowledge in life and further professional activities.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2019-03-21
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/576
10.28925/2312-5829.2019.1-2.215228
 
Source Освітологічний дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 215-228
Educological discourse; № 1-2(24-25) (2019); 215-228
Освитологичный дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 215-228
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/576/503
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0