Запис Детальніше

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ШКОЛИ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ: ВІД ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ДО ОСОБИСТІСНОГО СТАНОВЛЕННЯ (ПОШУКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ)

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ШКОЛИ ОСОБИСТІСНОГО ЗРОСТАННЯ: ВІД ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ДО ОСОБИСТІСНОГО СТАНОВЛЕННЯ (ПОШУКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ)
CONCEPTUAL PRINCIPLES OF SCHOOL OF PERSONALITY INCREASE: FROM CREATIVE SELF-REALIZATION TO PERSONALITY BECOMING (SEARCHES AND PROSPECTS)
 
Creator Soldatenko, Olga
 
Subject авторська школа; студія-діалог; творча самореалізація; школа особистісного зростання; емоційний інтелект.
authorial school; studio-dialogue; creative self-realization; school of personality increase; emotional intellect.
 
Description Стаття присвячена пошуку методологічних та дидактичних засад моделювання розвитку авторської педагогічної системи. Автори статті пропонують для розгляду концептуальні засади інноваційної освітньої системи «Студія-діалог» щодо перспектив розвитку індивідуальності життєвокомпетентнісної особистості, інтелектуально вільної, яка має прагнення до самовдосконалення й навчання впродовж життя, високодуховна людина з громадянською позицією, готова до свідомого життєвого вибору й самореалізації, професійної діяльності та громадянської активності.
The article is sanctified to the search of methodological and didactics principles of design of development of the authorial pedagogical system. The authors of the article offer for consideration conceptual principles of the innovative educational system «Studio-dialogue» in relation to the prospects of development of individuality competense of life personality, intellectually free, that has aspiring to self-perfection and studies during life, high spirituality man with civil position, ready to the conscious vital choice and self-realization, professional activity and civil activity. A strategic aim and basic result of the innovative educational system «Studio-dialogue» is development of individuality competense of life personality, becoming of integral personality, action and the acts of that are determined by moral knowledge; to personality that owns the Ukrainian civil identity, by selective activity in her co-operating with a cultural and educational environment; by personality that is ready to the self-education, self-determination and to responsible behavior in the fleeting hi-tech competition multicultural world.The conceptual idea of School of personality increase answers the calls of time and creates the favourable mode of socialization of new generations. The system will nurse from strategy maintenance of cultural variety and unity of culture and decision-oriented the tasks put before education as social institute: providing of the civil world, social stability, economic development of Ukraine, that it is represented in her model.In the name of the educational system of School of personality increase a key for modern society concept is taken away is a «Studio-dialogue», that is interpreted as cooperation of different positions, presentations, ideas, characters, languages of sciences and arts, points of view, sent to arriving at mutual understanding of participants of dialogue; but as a method of cognition of the world, mastering of spiritual values, method of self-determination that allows to the man to learn to live in the conditions of variety of cultures, types of consciousness, looks.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2019-03-21
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/577
10.28925/2312-5829.2019.1-2.321335
 
Source Освітологічний дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 321-335
Educological discourse; № 1-2(24-25) (2019); 321-335
Освитологичный дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 321-335
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/577/511
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0